Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Grupa Europa zebrała ok. 1,6 mld zł składki przypisanej brutto w 2017 r.

0
Podziel się:

Grupa Europa zebrała w 2017 r. blisko 1,6 mld zł składki przypisanej brutto, czyli o 8% więcej r/r, poinformowała spółka.

Grupa Europa zebrała ok. 1,6 mld zł składki przypisanej brutto w 2017 r.

"383 mln zł składki przypisanej brutto - taki wynik osiągnęło w 2017 r. Towarzystwo Ubezpieczeń Europa (TU Europa). To o 29% więcej niż w 2016 r. Ten wzrost to zasługa wszystkich kluczowych linii biznesowych: bancassurance, affinity, ubezpieczeń turystycznych oraz produktów sprzedawanych za pośrednictwem firm leasingowych. Tym samym spółka znalazła się w gronie najdynamiczniej rozwijających się towarzystw majątkowym, rosnąc zdecydowanie szybciej niż rynek" - czytamy w komunikacie.

Natomiast Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa (TUnŻ Europa) zamknęło ubiegły rok ponad 1,2 mld zł przypisu składki brutto (+2,3% r/r). To wynik zbliżony do wzrostu, który odnotował rynek życiowy w 2017 r. Rosnąca sprzedaż produktów życiowych to głównie zasługa linii biznesowych, związanych z klasycznymi produktami bancassurance, podano także.

"Na trudnym rynku po raz kolejny udowodniliśmy, że jesteśmy liderem segmentu bancassurance i najlepszym specjalistą od ubezpieczeń w bankach. Dowiedliśmy, że nasza strategia, zakładająca budowę nowych kompetencji i aktywizację nowych kanałów sprzedaży przynosi efekty" - powiedział prezes Grupy Europa Marat Nevretdinov, cytowany w materiale.

W segmencie bancassurance ubezpieczyciel postawił na rozwój ubezpieczeń stand-alone, czyli polis niepowiązanych z innymi produktami finansowymi. Grupa Europa z powodzeniem wdraża tę linię produktową we współpracy z podmiotami z rynku finansowego. W tym roku zamierza uruchomić ich sprzedaż w kolejnych kilku bankach, jak również pozyskać nowych partnerów na rynku leasingowym i pożyczkowym, podano także.

W ubiegłym roku Grupa Europa kontynuowała działania zmierzające do transformacji i dywersyfikacji biznesu, z czym jest związana otwartość na nowe kanały sprzedaży. W tym celu m.in. rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń wspólnie z siecią sklepów Lidl (w ramach projektu "Lidl Podróże") oraz programem lojalnościowym Payback. Produkty ubezpieczyciela są także dostępne w aplikacji mobilnej Skycash czy w ponad 7 tys. bankomatów sieci Euronet i Planet Cash, przypomniano.

"Nadal widzimy niewykorzystany potencjał w cyfrowych i alternatywnych kanałach sprzedaży. To kierunek, w którym zamierzamy dalej rozwijać się, stawiając na cyfryzację oraz najwyższą jakość produktów i poziom obsługi klientów" - dodał Nevretdinov.

Ten rok Europa rozpoczęła od wprowadzenia na rynek Screenity - aplikacji mobilnej, która wyznaczyła nowy standard rynkowy w ubezpieczeniu telefonów komórkowych. Natomiast w planach na najbliższe miesiące jest uruchomienie platformy e-commerce, która zaoferuje nowe podejście do sprzedaży ubezpieczeń w internecie, podano również.

"Ten rok będzie dla nas stał pod znakiem zbierania pierwszych owoców naszej dotychczasowej pracy nad rozwojem kanałów cyfrowych i alternatywnych. Liczę, że sprzedaż w nich będzie rosła, dzięki czemu będzie coraz mocniej widoczna w wynikach Grupy Europa" - podsumował prezes.

Grupa Ubezpieczeniowa Europa, w skład której wchodzą majątkowa TU Europa i życiowa TUnŻ Europa, jest częścią Talanx International i Meiji Yasuda, jednych z największych firm na globalnym rynku ubezpieczeniowym. Grupa specjalizuje się w bancassurance - ubezpieczeniach sprzedawanych w powiązaniu z ofertą bankową. Ściśle współpracuje z sektorem finansowym w Polsce, w tym z wiodącymi bankami oraz dużą grupą pośredników finansowych.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)