Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Grupa WP konsoliduje e-commerce modowy. Przejmuje spółkę Allani

0
Podziel się:

Domodi Sp. z o.o., kontrolowana przez Wirtualną Polskę, przejmuje 100 proc. udziałów swojego głównego konkurenta - Allani Sp. z o.o.

Jacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna Polska
Jacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna Polska

Kontrolowana przez GWP spółka Domodi przejmuje 100 proc. udziałów swojego głównego konkurenta - Allani. Jak zapewnia zarząd, Wirtualna Polska realizuje w ten sposób strategię wzmocnienia swojej pozycji w obszarze odzieżowego e-commerce. Wartość transakcji wyniosła 11,3 mln zł.

- Konsolidację rynku odzieżowego e-commerce realizujemy razem z naszymi wspólnikami z Domodi. Dzisiejsza transakcja pozwala nam skokowo zwiększyć skalę działania i wzmacnia nas o utalentowany zespół Allani. Warto podkreślić, że inwestujemy w agregatory ofert, nie konkurujemy z naszymi klientami - sklepami internetowymi z odzieżą, a przekazujemy im użytkowników z konkretnymi intencjami zakupowymi. Rolą Wirtualnej Polski jest inspirowanie i wspomaganie 18 milionów Polaków w ich decyzjach zakupowych. Domodi i Allani razem pomogą nam w realizacji tej misji, obsługując już w tej chwili 2,5 miliona Polaków każdego miesiąca - mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding.

Od momentu integracji z Grupą WP we wrześniu 2014 r., Domodi notuje trzycyfrowy wzrost przychodów i ponad 80 proc. wzrost liczby użytkowników korzystających z serwisu - z 1,1 miliona (09.2014 r.) do 2,1 miliona (08.2015 r.). Inwestycja w Allani oznacza nie tylko konsolidację rynku, poszerzenie e-commerce'owej oferty dla użytkowników Grupy WP, ale także wzmocnienie jej zespołu o kompetentnych specjalistów z tej dziedziny.

_ - _Wraz z dokonaną inwestycją zyskujemy silnego partnera, który świetnie rozumie mechanizmy rynku e-commerce. Cieszę się na współpracę z Domodi oraz Grupą WP tym bardziej, że razem tworzymy niekwestionowanie najsilniejszy zespół w obszarze modowego e-commerce - przekonuje Mateusz Romanowski, założyciel i prezes Allani.

Nabycie 100 proc. udziałów Allani to wspólna inwestycja Grupy WP i założycieli Domodi, wykorzystująca m.in. środki z dokapitalizowania Domodi przez Grupę WP, dokonanego przy zakupie pakietu kontrolnego spółki. Podpisana jednocześnie umowa inwestycyjna zapewnia dalsze zaangażowanie założyciela oraz zespołu zarządzającego Allani w rozwój spółki.

- Partnerstwo z Allani.pl to dla nas mocny krok w kierunku konsekwentnego budowania pozycji lidera e-commerce w kategorii moda. Współistnienie marek nr 1 i nr 2 w kategorii fashion marketplace pod jednym dachem spowoduje istotne zwiększenie naszej skali działania, a także szereg synergii w zakresie know-how. Efektem będzie stworzenie jeszcze silniejszej oferty dla naszych klientów e-commerce_ - _ mówi Krzysztof Wierzbicki, prezes i współzałożyciel Domodi.pl.

Allani.pl to specjalistyczny marketplace modowy z elementami społecznościowymi, agregujący ofertę ponad 110 sklepów, m.in. Zalando, Answear czy Eobuwie. Platforma ta stanowi kanał dystrybucji ponad 400 tysięcy produktów takich marek jak m.in. Monnari, Wojas, Tommy Hilfiger, Lacoste, Kazar, Simple, Venezia, Wittchen czy Gino Rossi. Z usług Allani.pl korzysta miesięcznie niemal 900 tysięcy realnych użytkowników. Zgodnie z danymi Megapanel PBI/ Gemius, w sierpniu 2015 r. Allani.pl oraz serwisy e-commerce Grupy WP łącznie odwiedziło ponad 2,7 mln użytkowników (Real Users), co według szacunków GWP oznacza awans na piąte miejsce na liście największych podmiotów z sektora e-commerce w Polsce.

Sprzedaży udziałów dokonały fundusze Protos Venture Capital, Hedgehog Fund i udziałowcy mniejszościowi.

Zakup spółki Allani to szóstą akwizycją od momentu debiutu giełdowego. Wcześniej GWP przejęło porównywarki finansowe Finansowysupermarket.pl oraz Web Broker, Grupę NextWeb Media prowadzącą serwisy ABCzdrowie.pl i parenting.pl oraz internetowe platformy radiowe OpenFM oraz PolskaStacja.pl.

Serwis money.pl należy do Grupy Wirtualna Polska.

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)