Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

GUS: Wskaźnik koniunktury w handlu detalicznym spadł do 10,1 pkt w maju

0
Podziel się:
GUS: Wskaźnik koniunktury w handlu detalicznym spadł do 10,1 pkt w maju

Wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w handlu detalicznym ukształtował się w maju b.r. na poziomie 10,1 pkt wobec 12,3 pkt w kwietniu br., podał Główny Urząd Statystyczny (GUS).

Poprawę koniunktury sygnalizuje 17,9% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie - 7,8% (przed miesiącem odpowiednio 19,4% i 7,2%). Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie

"Diagnozy i prognozy sprzedaży są mniej korzystne od zgłaszanych w kwietniu. Utrzymują się nieznacznie optymistyczne oceny sytuacji finansowej, odpowiednie prognozy są pozytywne, ale ostrożniejsze od formułowanych przed miesiącem. Stan zapasów towarów jest nadal uznawany za nadmierny. W związku z mniej optymistycznymi przewidywaniami dotyczącymi sprzedaży, wzrost zamówień towarów u dostawców może być mniejszy niż prognozowano w kwietniu. Możliwe jest zwiększenie zatrudnienia, choć mniej znaczące od zapowiadanego miesiąc wcześniej. Dyrektorzy firm przewidują wzrost cen" - podał GUS.

Jak podaje Urząd, w prezentowanych branżach handlowych wskaźniki koniunktury są zróżnicowane. Pozytywne oceny zgłaszane są przez przedstawicieli branż tekstylia, odzież, obuwie (plus 22 w maju, plus 23,8 w kwietniu), pojazdy samochodowe (plus 12 w maju, plus 16 miesiąc wcześniej) oraz żywność (plus 7,1 w maju, plus 8,9 w kwietniu). Jedynie dyrektorzy firm z branży artykuły gospodarstwa domowego ogółem oceniają koniunkturę nieznacznie negatywnie (minus 0,8 w maju, minus 1,2 przed miesiącem).

Ogólny klimat koniunktury w handlu hurtowym kształtuje się w maju na poziomie plus 7,2 (plus 9,7 w kwietniu). Poprawę koniunktury sygnalizuje 17,4% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie - 10,3% (przed miesiącem odpowiednio 19,6% i 9,8%). Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie, podał też GUS.

forex
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)