Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Haitong obniżył wycenę KGHM do 108,47 zł, nadal rekomenduje 'kupuj'

0
Podziel się:
Haitong obniżył wycenę KGHM do 108,47 zł, nadal rekomenduje 'kupuj'

Haitong Bank podtrzymał rekomendację "kupuj" dla KGHM, choć jednocześnie obniżył cenę docelową akcji spółki do 108,47 zł ze 112,31 zł, wynika z raportu datowanego na 20 października.

W środę ok. godziny 9:30 kurs akcji spółki wynosił 92,21 zł.

"W raporcie z 20 października Haitong Bank podtrzymuje rekomendację kupuj dla KGHM, ale obniża cenę docelową akcji spółki do 108,47 zł (wcześniej 112,31 zł). Od końca września cena akcji wzrosła o 11% (i 9% w stosunku do indeksu WIG20)
. Analitycy Haitong Bank nadal uważają, że potencjalne zmiany w systemie podatkowym dla sektora wydobywczego w Polsce nie zostały jeszcze rozpoznane przez konsensus rynkowy i pozostają dla Haitong głównym katalizatorem przyszłego wzrostu ceny akcji. Mimo, iż analitycy podtrzymują swoje ostrożne stanowisko w odniesieniu do całego sektora oraz konserwatywny pogląd na przyszłe ceny miedzi, to uważają że przypadek KGHM jest bardziej atrakcyjny niż spółek o podobnym profilu. Obniżenie ceny docelowej akcji zostało spowodowane obcięciem prognoz Haitong na 2015E i 2016E ze względu na niższą niż oczekiwano produkcję i wyższe niż oczekiwano jednostkowe koszty produkcji w Sierra Gorda. Oczekuje się, że wpływ wyników Sierra Gorda na rachunek zysków i strat grupy KGHM będzie po raz pierwszy
widoczny w danych za III kw. 2015" - czytamy w raporcie.

Analitycy Haitong Bank spodziewają się, że rynek miedzi będzie miał nadwyżkę 1 Mt w 2015 r. i 1,1 Mt w 2016 r. Oznacza to, że zdaniem analityków musi dojść do ogłoszenia kolejnej rundy cięć tej wielkości na lata 2016-2017 w celu przywrócenia równowagi na rynku. Dotychczas KGHM ogłosiła zamknięcie kopalni McCreedy West (bez znaczenia dla rachunku zysków i strat spółki), jednak Haitong nie spodziewa się żadnych znaczących zmian w projekcie Sierra Gorda, podano również.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)