"Aby w pełni wykorzystać szanse dotyczące wzrostu, zarówno w zakresie ekspansji organicznej, jak i sprzedaży LFL, podtrzymujemy program inwestycyjny na poziomie 700-750 mln euro. Ten program obejmuje powiększenie sieci Biedronka o 70-80 sklepów netto, otwarcie ok. 150 sklepów Ara oraz szeroko zakrojone programy modernizacyjne zarówno w Biedronce, jak i Pingo Doce" - czytamy w komunikacie.
Tym samym Jeronimo Martins podtrzymało plany przedstawione w końcu lutego.
W I kw.; 2018 r. capex na sieć Biedronka wzrósł do 79 mln euro (i stanowił 56% nakładów inwestycyjnych grupy) z 49 mln euro rok wcześniej (odpowiednio: 48% nakładów grupy).
"W Polsce podtrzymujemy pozytywne nastawienie co do gospodarki i popytu konsumentów na następne kwartały. Biedronka będzie nadal koncentrować się na wykorzystaniu wszystkich szans na sprzedaż produktów i zwiększanie udziałów w rynku. Odnośnie zakazu handlu w niedziele - jesteśmy przekonani, że nasze plany dotyczące dostosowania się do nowych reguł w sektorze okażą się skuteczne" - czytamy dalej.
Na koniec marca br. sieć Biedronka liczyła 2 825 placówek o łącznej powierzchni 1,86 mln m2.