Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

LPP chce zwiększyć capex o 18% do 520 mln zł, powierzchnię sklepów o 11% w 2018

2
Podziel się:

LPP planuje zwiększyć capex o 18% r/r do 520 mln zł, a powierzchnię sklepów - o 11% w tym rokuu, poinformowała spółka.

LPP chce zwiększyć capex o 18% do 520 mln zł, powierzchnię sklepów o 11% w 2018

"Planowany capex w 2018 roku to ok. 520 mln zł, wzrost o ok. 18% r/r. Planowane wydatki na sklepy to ok. 350 mln zł, wydatki na biura to ok. 95 mln zł, a na obszar logistyki i IT to 75 mln zł" - czytamy w prezentacji spółki.

Spółka planuje wzrost powierzchni sklepów o 11% r/r w 2018 roku i wejście na 3 nowe rynki (Kazachstan i Słowenia - sklepy własne i Izrael - sklepy franczyzowe), podano także.

"Naszym celem jest stopniowe zwiększanie średniej powierzchni sklepów wszystkich marek, aby zrobić w nich miejsce na coraz bardziej rozbudowane kolekcje, które chcemy wyeksponować" - czytamy dalej.

Jako cele na br. spółka wymieniła także wybiórczy rozwój w Polsce, przyśpieszenie wzrostów w Europie (nacisk na Europę Południowo-Wschodnią), kontynuacje rozwoju w rejonie CIS i powrót do wzrostów na Bliskim Wschodzie.

Wydatki inwestycyjne (capex) w I kwartale 2018 roku wyniosły 148,6 mln zł, th. były o 32% większe r/r ze względu na płatności za otwarcia nowych salonów z IV kw. 2017 oraz wyższe koszty modernizacji salonów r/r.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
Pavel
6 lat temu
Ekspansji rynków zagranicznych ciąg dalszy. Fajnie, że polska firma się dobrze przyjmuje nie tylko w Polsce. Niestety nie mamy zbyt wielu światowych przedsiębiorstw, dlatego mocno trzymam kciuki za powodzenie. Na razie wygląda to obiecująco. Już w większości krajów europejskich LPP ma po kilka salonów.
1k83
6 lat temu
Podoba mi się ten stały wzrost powierzchni na tym poziomie. Nie jest za duży, żeby nie przeinwestować, nie jest za mały. Systematycznie otwierane są salony zagranicą, każdego roku spółka wchodzi na nowy rynek. Stabilnie i cierpliwie budują swoją pozycję w Europie.