Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

LPP miało 206,13 mln zł zysku netto, 397,4 mln zł EBITDA w II kw. 2018 r.

5
Podziel się:

LPP odnotowało 206,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2018 r. wobec 173,27 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. 

LPP miało 206,13 mln zł zysku netto, 397,4 mln zł EBITDA w II kw. 2018 r.

Zysk operacyjny wyniósł 311,76 mln zł wobec 207,59 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 397,4 mln zł wobec 281,44 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 049,74 mln zł w II kw. 2018 r. wobec 1 705,43 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2018 r. spółka miała 101,36 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 56,25 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3 630,09 mln zł w porównaniu z 3 067,75 mln zł rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 364,12 mln zł wobec 246,06 mln zł rok wcześniej.

"Największe nominalne wzrosty sprzedaży r/r w I półroczu 2018 roku wygenerowało Reserved. Tak dobry wynik marka uzyskała dzięki kolekcjom, które spotkały się z uznaniem klientek i klientów oraz konsekwentnemu rozwojowi powierzchni (otwarcia nowych salonów oraz powiększenia dotychczasowych). Największą dynamikę natomiast w I półroczu 2018 roku odnotowało Sinsay. Wynik ten marka uzyskała dzięki udanej kolekcji i dynamicznemu rozwojowi powierzchni (nowe salony nie tylko w kraju, ale również za granicą). Dwie marki: Reserved i Cropp w I półroczu 2018 roku wygenerowały więcej przychodów z zagranicy niż z kraju" - czytamy w raporcie.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL) w walutach lokalnych w I półroczu 2018 roku wzrosły o 12,3%, zaś w II kwartale 2018 roku - o 14,6%, podano także.

"W I półroczu 2018 roku wszystkie marki pokazały dodatnie LFL za wyjątkiem Mohito. Najwyższe wzrosty w salonach porównywalnych zanotowała marka Reserved, co pokazuje sukces podjętych we wcześniejszych kwartałach działań nad poprawą kolekcji tej marki. W okresie sprawozdawczym we wszystkich krajach, w których GK posiadała własne salony, sprzedaż porównywalna była dodatnia. Najwyższe dwucyfrowe LFL odnotowały salony w Rumunii, na Węgrzech i na Ukrainie" - napisano dalej.

W I półroczu 2018 roku grupa osiągnęła 309,4 mln zł przychodów ze sprzedaży internetowej tj. 121,5% więcej niż przed rokiem. Przychody te stanowią 8,5% przychodów grupy, oraz 9,9% przychodów Polski.

"Kontynuacja trzycyfrowych wzrostów sprzedaży internetowej została osiągnięta dzięki rozwojowi e -sklepów poza Polską, wydatkom na marketing (współpraca z blogerkami modowymi i influencerkami) oraz zmianom w przyzwyczajeniach klientów (w związku z zakazem handlu w niektóre niedziele klienci z Polski coraz częściej robią zakupy poprzez internet)" - wskazała spółka w raporcie.

Marża handlowa w I półroczu 2018 roku wzrosła o 1,5 pkt proc. do 53,4%, dzięki korzystnym trendom walutowym oraz udanej kolekcji wiosenno-letniej większości marek, w tym flagowej Reserved.

Sprzedaż na m2 grupy w I półroczu 2018 roku wzrosła o 5,3% w porównaniu w rokiem ubiegłym, podano także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2018 r. wyniósł 147,55 mln zł wobec 7,64 mln zł zysku rok wcześniej.

Na koniec I półrocza 2018 roku grupa posiadała 1 756 salonów (o 46 więcej niż przed rokiem) o całkowitej powierzchni ok. 1 034,2 tys. m2. Z tego 771 sklepów o powierzchni 516,2 tys. m2 znajdowało się poza granicami kraju. Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z czerwcem 2017 roku wzrosła o 10,8%.

PP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(5)
Sobek
6 lat temu
mozna sie uczyc madrego zarzadzania, cierpliwego rozwoju i dazenia do sukcesu.... cos zwlaszcza dla mlodego pokolenia, ktore chcialoby wszystko miec od razu, najlepiej bez ciezkiej pracy
matoppp
6 lat temu
Sporo ludzi czekało na ten raport, pewnie się nie zawiedli.
kenio
6 lat temu
Osiągnięcie takich wyników na pewno kosztowało spółkę sporo wysiłku, warto docenić ich pracę.
Karol
6 lat temu
Spółka świetnie sobie radzi i bardzo dobrze rokuje na przyszłość. Zdecydowanie jedna z prężniej rozwijających się polskich firm, biorąc pod uwagę rozmiar przedsiębiorstwa.
Szafran
6 lat temu
Wyniki nie trzeba komentować. Wygląda to bardzo dobrze.