Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

LPP obniżyło plany dot. capex na br. do 375 mln zł, wzrostu powierzchni - do 10%

8
Podziel się:
LPP obniżyło plany dot. capex na br. do 375 mln zł, wzrostu powierzchni - do 10%

LPP planuje tegoroczny capex na poziomie ok. 375 mln zł wobec ok. 430 mln zł oczekiwanych na ten rok w maju, wynika z prezentacji spółki. Plany dotyczące wzrostu powierzchni sklepów w br. zostały obniżone odpowiednio do 10% wzrostu z 11% oczekiwanych w maju.

"Planowany capex w 2017 roku to ok. 375 mln zł, wzrost o ok. 40% r/r ze względu na przyrost powierzchni handlowej. Planowane wydatki na sklepy to 340 mln zł, a wydatki na siedzibę to 35 mln zł" - czytamy w prezentacji.

W maju LPP obniżyło plany dotyczące tegorocznych nakładów inwestycyjnych do 430 mln zł z wcześniej oczekiwanych 440 mln zł.

W I półroczu 2017 r. nakłady inwestycyjne (głównie budowa nowych sklepów i modernizacja wcześniej otwartych) wyniosły 201,6 mln zł i były wyższe niż przed rokiem o 61%.

LPP buduje kolejny budynek obok obecnych zabudowań w Gdańsku - planowane wydatki na pierwszy budynek (z możliwych docelowo 4) to ok. 90 mln zł w latach 2017-2018, podano w prezentacji.

LPP szuka także miejsca pod lokalizację nowego centrum logistycznego - obecne centrum wystarczy do 2020 r. "Planowane wydatki to ok. 300 mln zł w latach 2019-2020" - czytamy dalej.

"Rozwój sieci sprzedaży marek Reserved, Cropp, House, Mohito, Sinsay - cel na koniec 2017 roku zakłada wzrost ilości sklepów grupy kapitałowej do 1 747 (wzrost r/r o 3%), a powierzchni handlowej do 1 008,8 tys. m2 (wzrost r/r o 10%)" - napisano w raporcie półrocznym.

W maju LPP planowało zwiększyć powierzchnię sklepów w br. o 11% r/r do 1 022,9 tys. m2 (wobec wcześniej planowanych 12% wzrostu).

"W 2017 roku spółka otworzy flagowy sklep w Londynie przy Oxford Street, a we współpracy z franczyzobiorcą sklepy w Kazachstanie. Dodatkowo od sierpnia 2017 roku zaczął działalność pierwszy sklep w Serbii" - czytamy dalej

Na koniec 2017 roku sklepy Reserved mają funkcjonować w 21 krajach - w tym roku pojawią się w 4 nowych krajach (LPP działa na Białorusi od kwietnia br.).

W I półroczu 2017 roku uruchomiono 47 sklepów o łącznej powierzchni ok. 26,7 tys. m2, zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię sklepów do ok. 933,7 tys. m2 (1 710 sklepów), z czego za granicą - 697 sklepów o powierzchni 441,6 tys. m2. Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z czerwcem 2016 roku wzrosła o 7%, podała także spółka.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6 mld zł w 2016 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(8)
zdumiony
7 lat temu
Jeszcze kilka lat temu bym nie pomyślał, że polska marka może mieć swoje sklepy w całej Europie, a tu proszę już niewiele brakuje.
YETI
7 lat temu
Powinni mocniej ruszyć w stronę zachodu, mają potencjał żeby zrobić tam niemałe zamieszanie.
LikoLab
7 lat temu
Kto by się spodziewał że LPP będzie otwierało salony nawet w Kazachstanie :)
zgredek
7 lat temu
Tak się robi biznes na światowym poziomie, stawianie na ciągły rozwój, inwestowanie, obracanie gotówką, pieniądz nie śpi.
bebelad
7 lat temu
ładnie, dobijają powoli do 2k sklepów.