Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

LPP podtrzymuje plan dwucyfrowego wzrostu sprzedaży, wejścia do 3 krajów w br.

6
Podziel się:

Warszawa, 17.05.2018 (ISBnews) - LPP podtrzymuje plan otwarcia salonów sprzedaży w trzech nowych krajach, jak i dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w całej grupie w tym roku, poinformował ISBnews wiceprezes Przemysław Lutkiewicz.

LPP podtrzymuje plan dwucyfrowego wzrostu sprzedaży, wejścia do 3 krajów w br.

"Podtrzymujemy plany otwarcia w tym roku 3 nowych krajów - Kazachstan, Słowenia i Izrael - jak i oczekujemy dwucyfrowego wzrostu sprzedaży całej grupy dzięki właśnie nowym salonom oraz e-commerce" - powiedział Lutkiewicz w rozmowie z ISBnews.

Dodał, że sprzedaż w internecie w I kw. wzrosła o 140% r/r znacznie szybciej niż się firma spodziewała.

"W całym 2017 roku sprzedaż w e-commerce wyniosła 720 mln zł, a chcemy żeby ona wzrosła w tym roku dwukrotnie. W drugiej połowie roku chcemy dołączyć do e-commerce Ukrainę" - dodał wiceprezes.

Lutkiewicz zwrócił uwagę, że w branży odzieżowej styczeń i luty należą do najsłabszych miesięcy ze względu na trwające wyprzedaże.

"W marcu rozpoczynamy wprowadzanie do salonów nowych kolekcji i widzimy, że sprzedaż znacząco rosła najbardziej w drugiej połowie miesiąca. To zapowiada nam kolejne dobre miesiące" - dodał wiceprezes.

"W Polsce będziemy mieli sukcesywnie coraz mniej sklepów, ale powierzchniowo będziemy rośli. Będziemy zamykać mniejsze sklepy lub powiększać tam, gdzie jest to możliwe" - powiedział wiceprezes podczas konferencji prasowej.

Marża brutto wyniosła 45,1% w I kw. wobec 58% w IV kw ub.r. "W tym roku zakładamy, że marża brutto utrzyma się na poziomie 54-55%" - dodał wiceprezes.

"Chcemy zwiększać powierzchnię sklepów wszystkich naszych marek. Nie widzimy większych problemów, jeżeli chodzi o wolne niedziele od handlu. Widzimy wzrosty w sprzedaży w e-commerce, a w sklepach stacjonarnych ruch przeniósł się przede wszystkim na soboty" - dodał.

LPP zakłada wzrost powierzchni o 11% r/r w 2018 r.

Spółka zapowiedziała zmianę roku obrotowego - rok obrotowy w 2019 r. będzie mieć 13 miesięcy, a pierwszy 12-miesięczny rok obrotowy po zmianie rozpocznie się 1 lutego 2020 roku, podano w prezentacji.

"Po przesunięciu roku obrotowego w każdym kwartale będziemy mieli jeden słaby miesiąc, a nie jak teraz - np. w I kw. mamy aż dwa miesiące słabsze" - powiedział Lutkiewicz.

Spółka zakłada, że rok obrotowy po zmianach będzie zaczynał się dla LPP od 1 lutego.

Dodał, że zostało podpisane drugie porozumienie Accord dotyczące bezpieczeństwa pracy osób zatrudnionych w fabrykach w Bangladeszu.

Spółka przygotowała pierwszy swój raport zintegrowany za rok 2017.

"Jest on porównywalny, gdyż stworzony w oparciu o międzynarodowe standardy - GRI Standards. Można nasz raport porównać z każdą inną spółką odzieżową" - powiedziała koordynator ds. CSR w LPP Anna Miazga.

Dodała, że LPP rocznie przygotowuje 40 tys. projektów i projektanci muszą już na poziomie projektowania brać pod uwagę ochronę środowiska.

"Wyprodukowaliśmy w ub. r. 0,5 mln koszulek z bawełny organicznej, w tym roku będzie to znacznie więcej" - dodała.

"Mamy własnych audytorów i w ub. r. zostało przeprowadzonych 1 118 audytów. Jesteśmy jedyną firmą z Polski należącą do Acoordu i w styczniu podpisaliśmy umowę na kolejne 3 lata" - wskazała także.

LPP w ub. roku na cele charytatywne przekazała produkty i darowizny w łącznej kwocie 2 mln zł.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

Marek Knitter

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(6)
Rome
6 lat temu
Ekspansja spółki na rynki zagraniczne robi wrażenie. Wiele polskich firm powinno się od niej uczyć jak sukcesywnie zwiększać zakres terytorialny prowadzonej działalności.
oskar
6 lat temu
Jeśli utrzymają dwucyfrowy wzrost sprzedaży to będzie kosmos.
lilly
6 lat temu
Brawa za akcje charytatywne, dwa miliony złotych darowizny to ogromna kwota.
pawel
6 lat temu
3 nowe kraje to mocne wyzwanie, ale odważna strategia zazwyczaj przynosi odpowiednie zyski.
Kuba
6 lat temu
Wzrost powierzchni handlowej idzie w parze, ze wzrostem sprzedaży i wzrostem zysków. Bardzo dobrze to wszystko wygląda. Pora by inwestorzy jeszcze bardziej przekonali się do spółki, bo wygląda to bardzo obiecująco i można spodziewać się pewnego zysku.