Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
handel detaliczny
21.02.2018 16:40

mDM: Popyt szybko dostosuje się do zakazu handlu w niedzielę

Zakaz handlu w niedzielę może negatywnie wpłynąć na sprzedaż spółek notowanych na GPW, uważają analitycy Domu Maklerskiego mBanku (mDM). Oczekują oni jednak szybkiego dostosowania popytu do zaistniałej sytuacji.

Podziel się
Dodaj komentarz

"Naszym zdaniem, w krótkim terminie zakaz może negatywnie wpłynąć na sprzedaż spółek, jednak oczekujemy szybkiego dostosowania popytu. Brak zakazu powinien wspierać wzrost sprzedaży w kanale e-commerce. Z drugiej strony, dostosowanie harmonogramów pracy powinno wpłynąć na obniżenie kosztów wynagrodzeń, które są ponoszone przez spółki z sektora" - czytamy w raporcie.

Według mDM, należy oczekiwać raczej słabych wyników za IV kw. 2017 r. m.in. w CCC (+3% r/r do 243 mln zł EBITDA; efekt niższej dynamiki sprzedaży w październiku 2017), LPP (spowolnienie dynamiki oczyszczonej EBITDA do +25% r/r; efekt wysokiej dynamiki kosztów SG&A), TXM (płaska dynamika sprzedaży r/r oraz wzrost kosztów SG&A), Gino Rossi (spadek sprzedaży r/r, obniżenie rentowności sprzedaży r/r przy rosnących kosztach).

"Dobre wyniki w IV kw. powinny zaraportować: VST [Vistula] (EBITDA +26% r/r; kontynuacja lfl oraz wzrost marży brutto na sprzedaży), BTM [Bytom] (EBITDA +56% r/r; odbicie w lfl oraz powrót do poprawy rentowności sprzedaży r/r) oraz MON [Monnari Trade] (EBITDA +32% r/r; wysoki wzrost rentowności sprzedaży przewyższa negatywny wpływ spadku lfl)" - napisali analitycy.

Analitycy oczekują kontynuacji pozytywnego trendu w sprzedaży porównywalnej oraz rentowności sprzedaży m.in. w LPP, Vistuli oraz Bytomiu.

"Efekt wysokiej bazy może tłumić dynamikę poprawy lfl w CCC. Stopniowego odbicia dynamiki sprzedaży oczekujemy w TXM (efekt niskiej bazy). Niska dynamika sprzedaży powinna się być utrzymana w GRI [Gino Rossi] oraz MON (oczekujemy wsparcia wyników z tytułu poprawy rentowności sprzedaży związanej z deprecjacją USDPLN r/r)" - szacuje mDM.

Ich zdaniem, wyniki sprzedażowe spółek osiągane w okresie styczeń-luty mają niską istotność w tworzeniu całorocznego wyniku spółek handlowych (okres wyprzedaży).

"Pozytywnie oceniamy wyniki opublikowane przez VST oraz w BTM (w obu przypadkach poprawa sprzedaży porównywalnej (lfl) oraz rentowności sprzedaży r/r). Negatywnie oceniamy wyniki CCC (spadek lfl pomimo efektu bazy, prawdopodobnie spółka pozostanie z wysokim poziomem zapasów po sezonie sprzedażowym), MON (spadek lfl pomimo niskiej bazy), GRI (spadek sprzedaży w obu segmentach) oraz TXM (niska dynamika sprzedaży r/r pomimo efektu bazy). Jednocześnie od stycznia nie są publikowane dane miesięczne z LPP (sprzedaż, rentowność sprzedaży oraz powierzchnia) i z GRI (zaprzestanie publikowania danych o marży detalicznej i hurtowej)" - czytamy także.

Tagi: handel detaliczny, przemysł elektrotechniczny, giełda, wiadomości, giełda na żywo
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
22-02-2018

vbvTak popularne firmy nie stracą klientów. Mają zbyt ugruntowaną pozycję na rynku. Klient jak chce to znajdzie czas w inny dzień.

23-02-2018

tomas082Dobrym rozwiązaniem jest sprzedaż internetowa, z tego co wiem reserved ma nowy sklep, który generuje już całkiem pokaźne przychody.

23-02-2018

smifferDokładnie, część sprzedaży przeniesie się na online. Z resztą te firmy są świadome zakazu i sporo inwestują w e-commerce.

Rozwiń komentarze (12)