Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ovostar chce zwiększyć produkcję jaj do 1,45 mld w 2016 r. i 2 mld w 2018 r.

0
Podziel się:
Ovostar chce zwiększyć produkcję jaj do 1,45 mld w 2016 r. i 2 mld w 2018 r.

Ovostar prognozuje, że na koniec 2015 r. zwiększy produkcję jaj o 16% r/r do 1,2 mld sztuk, a rok później o 21% r/r do 1,45 mld sztuk, podała spółka. Do końca 2018 r. produkcja jaj powinna wzrosnąć do 2 mld sztuk.

W okresie I-III kw. br. spółka wyprodukowała 888 mln jaj, co oznacza wzrost o 20% r/r.

Firma planuje także zwiększyć liczbę kur niosek o 14% r/r do 5 mln na koniec br. i o 20% r/r do 6 mln rok później. Zgodnie z prognozą, wolumen produkcji produktów suchych zwiększy się o 8% r/r do 1,9 tys. ton na koniec 2015 r. i o 16% r/r do 2,2 tys. ton w 2016 r. Jednocześnie wolumen produktów płynnych spadnie o 8% r/r do 6,03 tys. ton, by wzrosnąć o 8% r/r do 6,5 tys. ton w 2016 r., podał Ovostar w prezentacji.

"Zgodnie z planem, wolumeny eksportu będą rosnąć proporcjonalnie do wzrastającej produkcji jaj, co pozwoli utrzymać udział przychodów eksportu na poziomie takim jak w 2015 r." - czytamy w materiale.

Aby zrealizować plany wzrostu, Ovostar planuje budowę kolejnych kurników na terenie kompleksu produkcyjnego Stavysche. W pierwszym etapie planu inwestycyjnego, który zakończy się w kwietniu 2016 r., powstanie 8 kurników wraz z infrastrukturą. Drugi etap - w ramach którego powstanie kolejne 8 kurników - zaplanowano na okres od kwietnia 2016 r. do końca 2018 r.

Spółka podkreśla, że posiadana przez nią infrastruktura produkcyjna jest zgodna z normami Unii Europejskiej. "Planujemy otrzymać certyfikat umożliwiający eksport do UE na jaja konsumpcyjne do końca 2015 r." - podano także.

Grupa przedsiębiorstw Ovostar Union to jedna z wiodących agroprzemysłowych firm Ukrainy, która wchodzi do trójki liderów w kraju, produkujących jaja kurze. Grupa produkuje także m.in. olej słonecznikowy i pasze. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2011 r.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)