Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Payback: Polacy najrzadziej robią zakupy w niedziele, najczęściej - w soboty

0
Podziel się:

Najrzadziej zakupy Polacy robią w niedzielę - 23% wskazań, wynika z badania Payback Opinion Poll. Ponad połowa badanych kupuje produkty pierwszej potrzeby w sobotę - 54% oraz w piątek - 49%.

Payback: Polacy najrzadziej robią zakupy w niedziele, najczęściej - w soboty

"Niedzielne zakupy to bardziej jedna z form spędzania wolnego czasu niż konieczność. Sklepy tego dnia odwiedza jedynie 23% ankietowanych, co stanowi najmniejszy procent wskazań w porównaniu do innych dni tygodnia" - czytamy w komunikacie.

Ponadto ankieta wykazała, że 42% uczestników na bieżąco uzupełnia braki podczas codziennych zakupów, a 39% robi to 2 razy w tygodniu. Raz w tygodniu na zakupy chodzi 15% ankietowanych, rzadziej jedynie 4%.

"Mimo, że niedziela wypadła najgorzej jako dzień przeznaczony na zakupy, nie ma wątpliwości, że dla części Polaków zakaz handlu w wybrane niedziele jest problematyczny. Aby zminimalizować ten dyskomfort, niektóre sieci i centra handlowe zdecydowały się na wydłużenie godzin pracy i otwarcie większej liczby kas do obsługi klientów w piątki i soboty poprzedzające niehandlowe niedziele" - powiedział classic business director w Payback Polska Tomasz Głos cytowany w materiale.

Badanie wykazuje, że 37% respondentów widzi problem w braku możliwości zrobienia zakupów w niedzielę i wynika to z ich przyzwyczajeń (15%) lub z faktu, że niedziela jest jedynym dniem, kiedy mogą spokojnie wybrać się na zakupy z rodziną (10%).

Natomiast 38% respondentów uważa, że zamknięte sklepy w niedziele nie są dla nich utrudnieniem.

"Uczestnicy badania Payback zapytani, na co poświęcą swój wolny czas w zamian za niedzielne zakupy, odpowiadali, że najchętniej spędzą ten dzień z rodziną i przyjaciółmi (43%). Co piąta osoba planuje spacery lub wycieczki, a 5% respondentów - wyjścia do kina, muzeum lub teatru. Tylko 3% zamierza chodzić do restauracji lub kawiarni" - podano także.

Badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu Payback w dniach 5-8 marca 2018 r. metodą ankiety online na grupie 1 145 osób. Grupa badawcza w wieku 16-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

Payback to największa w Polsce multipartnerska platforma ułatwiająca angażowanie klientów. Umożliwia dostęp do bazy blisko 8 mln aktywnych użytkowników zbierających punkty u wielu różnych partnerów. Program Payback jest częścią międzynarodowej grupy American Express.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)