Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PMR szacuje wzrost rynku artykułów i odzieży sportowej na 5,6% r/r w 2015 r.

0
Podziel się:
PMR szacuje wzrost rynku artykułów i odzieży sportowej na 5,6% r/r w 2015 r.

Rynek artykułów i odzieży sportowej w Polsce wzrósł o 5,6% r/r i osiągnąć wartość 7,3 mld zł (po wzroście o 4,9% w 2014 r.), wynika z prognoz firmy PMR.

"W 2015 r. głównymi czynnikami wspierającymi wzrost rynku były ożywienie gospodarcze oraz wzrost wydatków konsumenckich, a także obecna od kilku lat moda na uprawianie sportu. Rynek artykułów i odzieży sportowej jest mocno uzależniony od zasobów finansowych Polaków oraz koniunktury gospodarczej, dlatego też każdy wzrost dochodu rozporządzalnego przekłada się także na zwiększenie wydatków na artykuły sportowe. Chociaż zależność ta w przypadku spowolnienia gospodarczego negatywnie wpływa na rozwój rynku - co było widoczne zwłaszcza w okresie kryzysu gospodarczego i skutkowało spadkiem wartości rynku w 2011 r. - to w okresie dobrej koniunktury powinna pozytywnie oddziaływać na jego dynamikę. Dlatego też, według naszych prognoz, w najbliższych latach polski rynek artykułów sportowych będzie stabilnie rosnąć" - czytamy w komunikacie poświęconym raportowi pt. "Rynek artykułów i odzieży sportowej w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy na lata 2015-2020".

Chociaż to odzież jest największym wartościowo segmentem rynku (41% w 2015 r.), najszybszy wzrost jest notowany w kategorii obuwia sportowego (25% wartości rynku w 2015 r.). Z kolei wartość sprzedaży sprzętu i akcesoriów w ostatnim okresie uległa stagnacji. Dlatego też w kolejnych latach spodziewany jest spadek udziału tego segmentu w całkowitej wartości rynku, wskazało PMR.

Jak podano w raporcie, głównym powodem takiej sytuacji jest rosnące znaczenie sportów, które nie wymagają specjalistycznego sprzętu, jak np. bieganie. Wpływ na to ma również nieprzewidywalna pogoda, która spowodowała wzrost popularności sportów całorocznych i spadek popularności tych sezonowych, takich chociażby narciarstwo.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)