Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Łukasz Pałka
|

Próchnik rozwija sprzedaż w internecie. Rok 2016 był przełomowy

2
Podziel się:

Znany producent odzieży opublikował raport finansowy za 2016 rok.

Próchnik rozwija sprzedaż w internecie. Rok 2016 był przełomowy
(AP/FOTOLINK/East News)

Próchnik miał 1,66 mln zł zysku netto w 2016 r. wobec 0,16 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 1,34 mln zł wobec 2,52 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 56,48 mln zł w 2016 r. wobec 44,67 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2016 r. wyniósł 0,25 mln zł wobec 0,17 mln zł zysku rok wcześniej.

"Rok 2016 okazał się przełomowy w historii spółki Próchnik S.A. Zmiana dostawców, która umożliwiła zasadniczą przebudowę oferty produktowej pozwoliła na skokową zmianę wielkości realizowanych przychodów. Wszystkie oferowane kategorie, w tym najważniejsza, jaką są garnitury, odnotowały zdecydowane wzrosty, a łączna ilość sprzedanych sztuk sięgnęła 293,6 tysięcy sztuk wobec 188,8 w roku ubiegłym.

Powyższe pozwoliło zrealizować 56,4 mln złotych przychodów a tym samym osiągnąć przyrost o ca 12 mln (26%) w stosunku do ubiegłego roku" - skomentował prezes Rafał Bauer w liście załączonym do raportu rocznego.

"Co ważne, głównym motorem rosnących przychodów była marka Adam Feliks Próchnik której odzież trafiła do znacznie szerszego kręgu odbiorców. Nie mniej istotny dla przyszłości spółki był wzrost przychodów realizowanych w Internecie, gdzie udało się niemal potroić rezultaty osiągnięte w 2015 roku.

Udział rynku e-commerce w przychodach ogółem za rok 2016 przekroczył 10% i z dużym prawdopodobieństwem w 2017 roku będzie jeszcze wyższy co potwierdza obecną strategię spółki polegającą na konsekwentnym rozbudowaniu oferty w tym segmencie rynku. Rok 2016 pozwolił położyć ostateczny fundament pod przyszły rozwój spółki choć wymaga ona jeszcze optymalizacji w dziedzinie kosztów. Te dokonają się w roku 2017 zamykając ostatecznie proces rewitalizacji marki Próchnik" - napisał także Bauer.

Próchnik jest spółką handlową z branży odzieżowej, zlecającą produkcję projektowanych przez siebie kolekcji firmom zewnętrznym. Specjalizuje się w produkcji odzieży męskiej. Spółka jest notowana na GPW od pierwszej sesji giełdowej (16 kwietnia 1991 r.).

Kurs akcji Próchnika od początku 2016 roku

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
artCK
7 lat temu
Chciałem kupić u nich gajer, marka itd. Chyba 100% oferty to sylwetka slim, no i nie kupiłem, a grubasem nie jestem.
zorro
7 lat temu
niestety jakość produktów znacznie słabsza , Kupiłem dwie koszule , tak cienkiiej bawełny nigdy nie widziałem , gniecie się nie do noszenia