Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Redan skoncentruje się na poprawie marży i optymalizacji kosztów w 2016 r.

0
Podziel się:
Redan skoncentruje się na poprawie marży i optymalizacji kosztów w 2016 r.

Redan zmienił priorytety dla segmentu modowego i zamierza skupić się na zwiększaniu marży handlowej oraz optymalizacji kosztów w najbliższych kwartałach. Spółka oczekuje, że w części modowej osiągnie próg rentowności na poziomie operacyjnym w przyszłym roku, poinformował wiceprezes Bogusz Kruszyński. W przyszłym roku spółka planuje otwarcie 12 outletów w Polsce.

"Na ten rok ułożyliśmy plany pod dynamiczny rozwój i wzrost przychodów, ale one nie zrealizowały się w takim stopniu, jak byśmy chcieli. Wzrost marży był niewystarczający na pokrycie kosztów. W Top Secret mamy spadek marży o 1,5 pkt proc., sam trzeci kwartał był lepszy, bo utrzymaliśmy ją r/r, ale to nie było naszym celem. Zakładaliśmy, że ta marża wzrośnie" - powiedział Kruszyński podczas konferencji prasowej.

Redan zakładał, że odbicie we wrześniu i październiku będzie wyższe, ale poczynione inwestycje były oparte na założeniach, że wzrost sprzedaży i marży będzie większy, dodał.

Wiceprezes poinformował, że zwiększenie marży w segmencie modowym nastąpi poprzez obniżenie cen zakupów towarów o ok. 5%. Będzie na pewno istotny element, który będzie podwyższał marże w następnych kwartałach.

Kolejny cel to optymalizacja kosztów. Redan zmienił już warunki umów z franczyzobiorcami i spodziewa się uzyskać z tego tytułu dodatkowy1 pkt proc. marży. Spółka zakłada także zmniejszenie wydatków reklamowych i ograniczenie kosztów centrali.

"W segmencie modowym musimy skupić się na optymalizacji marży i cięciu kosztów i to w przyszłym roku powinno przynieść break-even w tym segmencie na poziomie operacyjnym"- powiedział Kruszyński.

Redan widzi także przestrzeń do zmniejszenie kosztów sprzedaży. Ważnym elementem będzie położenie nacisku na aktywną wyprzedaż towarów, które zostały po sezonie oraz lepsze dopasowanie wielkości zamówienia do sezonu.

Redan planuje w tym celu zwiększenie liczby outletów w Polsce o 12 w przyszłym roku. Obecnie spółka ma 24 outlety w kraju i 4 na Ukrainie.

W I-III kw. marża handlowa w segmencie modowym spadła do 41,7% wobec 42,3% rok wcześniej. Sprzedaż wzrosła o 5% r/rdo 170 mln zł, zaś koszty zwiększyły się o 11% r/r do 81 mln zł. Wynik operacyjny części modowej był ujemny i wyniósł -9,5 mln zł wobec -4,2% rok wcześniej.

Z kolei segment dyskontowy po dziewięciu miesiącach br. zanotował wzrost obrotów o 14% r/r do 216,9 mln zł. W tym okresie marża spadła do 41% wobec 41,7% rok wcześniej. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły o 17% do 77,3 mln zł, a ich wzrost jest niższy od planów. W efekcie wynik na działalności operacyjnej sektora dyskontowego wyniósł 10,5 mln zł, czyli o 12% mniej niż w pierwszych 9 miesiącach 2014 r.

"Marża była niższa niż planowaliśmy ze względu na dłuższe okresy wyprzedaży na początku roku oraz w sierpniu. Mamy jednak potencjał do tego, by osiągać wyższą marżę i dla towarów jesiennych ta marża jest już wyższa o ok. 1pkt proc." - powiedział wiceprezes.

Kuszyński podkreślił, że spadek temperatur w pierwszej połowie października br. do około 0C natychmiast przełożył się na wzrost sprzedaży i marży handlowej. W październiku br. sieć dyskontowa osiągnęła 31 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 18% w skali roku. Marża był wyższa o ponad 1 pkt proc.

Wiceprezes poinformował, że pierwszy rok rozwoju nowych kanałów - e-commerce oraz zagranicznej sieci sprzedaży spełnia oczekiwania zarządu i daje podstawę do dalszego optymizmu. Przychody sklepu internetowego przekroczyły 4 mln zł w tym roku, a przychody ze sprzedaży zagranicznej sięgnęły 3 mln zł.

Na koniec września sieć Redanu obejmowała 682 sklepy własne, w tym 204 to sklepy franczyzowe.

Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)