Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rośnie sprzedaż w Eurocash. Pomimo spadku cen żywności

0
Podziel się:

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych.

Rośnie sprzedaż w Eurocash. Pomimo spadku cen żywności
(Emily2k/Dreamstime.com)

3 miliony złotych straty netto odnotowała w pierwszym kwartale 2015 roku grupa Eurocash. To wynik znacznie słabszy od 1,3 miliona złotych w tym samym okresie ubiegłego roku.

Spółka tłumaczy w komunikacie gorsze wyniki "wyższą amortyzację przejętych spółek". - Jednak jak pokazują historyczne rezultaty, zdecydowaną część całorocznych zysków grupa wypracowuje w kolejnych kwartałach - czytamy w komunikacie spółki.

W pierwszym kwartale 2015 r. znacznie poprawiły się natomiast przepływy pieniężne z działalności operacyjnej grupy - w szczególności o ponad 280 mln zł poprawiły się przepływy z kapitału obrotowego. - Wysoka efektywność w tym obszarze pozwoliła utrzymać dług netto na poziomie poniżej 2-krotności EBITDA - podaje spółka.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4,6 miliarda złotych w pierwszym kwartale 2015 r. wobec 3,7 miliarda złotych rok wcześniej.

- Dynamiczny wzrost to w dużej mierze efekt akwizycji dokonanych w ubiegłym roku. Mimo pogłębiającego się spadku cen żywności, grupa odnotowała porównywalną rok do roku sprzedaż like-for-like, czyli dla tej samej liczby placówek, w formacie Cash&Carry oraz wzrost sprzedaży like-for-like w ramach sieci Delikatesy Centrum - podano również.

W ujęciu jednostkowym strata netto w pierwszym kwartale 2015 r. wyniosła 19,87 mln zł wobec 9,76 mln zł straty rok wcześniej.

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. Po połączeniu z grupą Tradis w ramach prowadzonych przez grupę różnych formatów franczyzowych skupionych jest około 10 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)