Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rubid 1 zapłacił Miraculum za markę Gracja w ramach leasingu zwrotnego

0
Podziel się:
Rubid 1 zapłacił Miraculum za markę Gracja w ramach leasingu zwrotnego

Miraculum otrzymało od Rubid 1 zapłatę za markę Gracja w wysokości 1,85 mln zł w ramach transakcji leasingu zwrotnego marki, podała spółka.

"Miraculum (...) informuje, że ani spółka ani Rubid 1 nie odstąpił od umowy sprzedaży marki 'Gracja' (...). Przesłanki do odstąpienia od umowy sprzedaży nie wystąpiły, bowiem: nadzwyczajne walne zgromadzenie Miraculum w dniu 8 października 2015 roku podjęło uchwałę w sprawie upoważnienia zarządu do podwyższenia kapitału zakładowego spółki w ramach kapitału docelowego. Rubid 1 uiścił cenę sprzedaży za markę 'Gracja' w kwocie 1 845 000 zł. Strony przedłużyły termin do uzyskania oświadczenia administratora zastawu na znaku towarowym 'Gracja' w przedmiocie zrzeczenia się tego zastawu" - czytamy w komunikacie.

W sierpniu br. Miraculum podało, że rozpoczęło negocjacje z Rubid 1 w sprawie porozumienia o kształcie leasingu zwrotnego marek "Gracja" i "Wars". Podstawą tego typu transakcji jest sprzedaż nabytych lub wytworzonych wartości niematerialnych i prawnych z równoczesnym zastrzeżeniem dla siebie prawa ich dalszego użytkowania oraz odkupu na warunkach ustalonych w umowie. Podano wtedy również, że jest to kolejny etap restrukturyzacji finansowej Miraculum, której efektem jest poprawa struktury bilansu i zmniejszenie kosztów odsetkowych.

Jednocześnie, negocjowana transakcja miała zapewniać spółce pełne prawo do korzystania z leasingowanych zwrotnie praw, tzn. Miraculum pozostałoby jedynym podmiotem, który w sposób pełny i wyłączny będzie uprawniony do produkcji i sprzedaży kosmetyków pod markami "Gracja" i "Wars". Po okresie leasingu zwrotnego prawa do tych marek ponownie stałyby się nieobciążoną własnością Miraculum.

Pod koniec września br. Miraculum i Rubid 1 postanowiły przedłużyć termin zakończenia negocjacji w sprawie leasingu zwrotnego marki "Gracja" do 5 października 2015 roku. Jednocześnie strony zrezygnowały z dalszego prowadzenia rozmów w sprawie zawarcia analogicznej umowy co do marki "Wars".

Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży nowoczesnych preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W portfolio spółki znajdują się m.in. marki: Miraculum, Tanita, Pani Walewska, Chopin, Brutal i Wars. W lutym 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)