Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
oprac. Jakub Ceglarz
|

Właściciel TVN chce połączyć siły z Discovery. By walczyć z Netflixem

77
Podziel się

Discovery Communications chce fuzji ze Scripps Network Interactive. To byłaby jedna z największych tego typu transakcji na rynku mediów w ostatnich latach. Nadawcy liczą, że wspólnymi siłami zdołają skuteczniej walczyć z platformami, oferującymi wideo na żądanie, takimi jak Netflix.

Właściciel TVN chce połączyć siły z Discovery. By walczyć z Netflixem
(REPORTER)
bCYuzpMB

Discovery Communications chce fuzji ze Scripps Network Interactive. To byłaby jedna z największych tego typu transakcji na rynku mediów w ostatnich latach. Nadawcy liczą, że wspólnymi siłami zdołają skuteczniej walczyć z platformami oferującymi wideo na żądanie. Czy Netflix ma się czego bać?

O możliwym połączeniu poinformował Reuters, powołując się na źródła zbliżone do obu firm. Agencja informuje, że szczegóły umowy nie są jednak znane.

Gdyby jednak do fuzji doszło, powstałby prawdziwy mediowy gigant. Według danych S&P Discovery jest w tej chwili warte ok. 15 mld dolarów, a Scripps - ok. 8,8.

bCYuzpMD

Discovery Communications oprócz swojego flagowego kanału jest również właścicielem wielu innych. Należą do niego również takie stacje jak Animal Planet, TLC czy Eurosport. Scripps natomiast ma w swoim portfolio m. in. HGTV czy Food Network. Polskim telewidzom jest jednak znany jako właściciel stacji TVN.

Piotr Gliński o przyszłości abonamentu telewizyjnego

Do porozumienia jednak wciąż daleko, a Reuters wskazuje, że na właściciela TVN może być więcej chętnych.

Skąd pomysł na połączenie sił? To powrót do planów z 2014 roku, gdy o fuzji zaczęto mówić coraz głośniej. Wtedy jednak właściciele Scripps Network nie byli gotowi na sprzedaż firmy.

bCYuzpMJ

Wszystko po to, by walczyć z silnymi konkurentami. Największą presję na tradycyjną telewizję wywierają serwisy, oferujące wideo na żądanie, takie jak Netflix. Poza tym telewidzowie przenoszą się do internetu i wybierają YouTube czy należący w części do Disneya serwis Hulu.

Discovery i Scripps liczą, że do odbiorców trafią przede wszystkim ich kanały tematyczne. Reuters podkreśla bowiem, że tematyka lifestylowa, jak podróże czy kuchnia, będzie bliska młodym odbiorcom, którzy większość wolnego czasu spędzają na Facebooku czy Snapchacie.

bCYuzpNe
KOMENTARZE
(77)
Pepe
3 lata temu
Polska dla polaków, Ziemia dla ziemniaków, TVN dla KODowców, Trvam dla PISowców, Ameber Gold dla POwców.
Pepe
3 lata temu
Polska dla polaków, Ziemia dla ziemniaków, TVN dla KODowców, Trvam dla PISowców, Ameber Gold dla POwców.
Leki
3 lata temu
Dlaczego nie napiszecie, że pakiet większościowy TVN (Script Networks) ma Ivan Rodionov ? właściciel Russia Today, tuby propagandowej Kremla ? wp też należy do jakiegoś ruska ? niemca ?
bCYuzpNf
321start.
3 lata temu
Ogólnie telewizja z wszystkimi kanałami i ilością w nich reklam nie ma racji bytu ! Telewizja w takiej formie z tak dużą ilością reklam nie jest już interesująca a wręcz jest odpychająca i nieciekawa .
jajko
3 lata temu
Discovery zeszło na psy... Kiedyś mogłem oglądać nonstop, bo było prawdziwym "odkrywcą"... Np. Discovery Sci i program "wojny magazynowe", co ma ten program wspólnego z nauką? .... Tęsknię za starym Discovery...
Najnowsze komentarze (77)
Franek
3 lata temu
TVN do śmietnika
corman
3 lata temu
Zapraszamy na strone Hot forex. Ciekawe możliwości inwestycyjne
Kelu
3 lata temu
Osoby w wieku 18-30 lat w 60% głosowały na PiS. Telewizja jest dla leni na wymarciu. Internetu bolszewiki z prusami nie zablokują.
pis
3 lata temu
Handlują tym tvn jak ziemniakami
zima 2020
3 lata temu
a po co snucie tych planów? we wrześniu PiS przeprowadzi repolonizację mediów i TVN zostanie wcielone do TVP i po sprawie
Hmmm
3 lata temu
Amerykanie i ta UBcka telewizja, ciekawe.
asm
3 lata temu
KGB ?
Pl
3 lata temu
Daj mnie trochę to wrócę do polski
bCYuzpMX
iki
3 lata temu
konkurować z Netflixem ? jak oni chcą to zrobić skoro ich platforma player (i inne polskie platformy) nastawione sa na zysk jednostkowy (płać za 1 film 10 zł i oglądaj go 2 dni), a netflix za 40 daje dostęp do WSZYSTKICH filmów/seriali i wszystkiego na 30 dni. Przeciez jest to dla mnie osobiście oczywiste że jakby wprowadzono jedną opłatę powiedzmy 20 zł (więcej nie dam za tą nikłą listę filmów/seriali) to ktos te 20 zł zapłaci co miesiąc i będzie zadowolony a tak to sa o 300 lat za tym całym hulem czy netflixem czy też nawet za showmaxem.
arti
3 lata temu
UBVN znikaj
PIO
3 lata temu
A ja bym chciał aby TVN w tej formie zniknęło z rynku należy dziwić się nowym właścicielom ze pozwalają rządzić sobą przez dawne służby PRL_u
Tedy
3 lata temu
Co nas obchodzi TV Niemiecka
pinokio
3 lata temu
po co im tv maja ambony dla ciemnego ludu ha ha ha
321start.
3 lata temu
Ogólnie telewizja z wszystkimi kanałami i ilością w nich reklam nie ma racji bytu ! Telewizja w takiej formie z tak dużą ilością reklam nie jest już interesująca a wręcz jest odpychająca i nieciekawa .
...
Następna strona