Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jakub Ceglarz
|

Właściciel TVN chce połączyć siły z Discovery. By walczyć z Netflixem

77
Podziel się:

Discovery Communications chce fuzji ze Scripps Network Interactive. To byłaby jedna z największych tego typu transakcji na rynku mediów w ostatnich latach. Nadawcy liczą, że wspólnymi siłami zdołają skuteczniej walczyć z platformami, oferującymi wideo na żądanie, takimi jak Netflix.

Właściciel TVN chce połączyć siły z Discovery. By walczyć z Netflixem
(REPORTER)

Discovery Communications chce fuzji ze Scripps Network Interactive. To byłaby jedna z największych tego typu transakcji na rynku mediów w ostatnich latach. Nadawcy liczą, że wspólnymi siłami zdołają skuteczniej walczyć z platformami oferującymi wideo na żądanie. Czy Netflix ma się czego bać?

O możliwym połączeniu poinformował Reuters, powołując się na źródła zbliżone do obu firm. Agencja informuje, że szczegóły umowy nie są jednak znane.

Gdyby jednak do fuzji doszło, powstałby prawdziwy mediowy gigant. Według danych S&P Discovery jest w tej chwili warte ok. 15 mld dolarów, a Scripps - ok. 8,8.

Discovery Communications oprócz swojego flagowego kanału jest również właścicielem wielu innych. Należą do niego również takie stacje jak Animal Planet, TLC czy Eurosport. Scripps natomiast ma w swoim portfolio m. in. HGTV czy Food Network. Polskim telewidzom jest jednak znany jako właściciel stacji TVN.

Zobacz także: Piotr Gliński o przyszłości abonamentu telewizyjnego

Do porozumienia jednak wciąż daleko, a Reuters wskazuje, że na właściciela TVN może być więcej chętnych.

Skąd pomysł na połączenie sił? To powrót do planów z 2014 roku, gdy o fuzji zaczęto mówić coraz głośniej. Wtedy jednak właściciele Scripps Network nie byli gotowi na sprzedaż firmy.

Wszystko po to, by walczyć z silnymi konkurentami. Największą presję na tradycyjną telewizję wywierają serwisy, oferujące wideo na żądanie, takie jak Netflix. Poza tym telewidzowie przenoszą się do internetu i wybierają YouTube czy należący w części do Disneya serwis Hulu.

Discovery i Scripps liczą, że do odbiorców trafią przede wszystkim ich kanały tematyczne. Reuters podkreśla bowiem, że tematyka lifestylowa, jak podróże czy kuchnia, będzie bliska młodym odbiorcom, którzy większość wolnego czasu spędzają na Facebooku czy Snapchacie.

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(77)
Franek
7 lat temu
TVN do śmietnika
corman
7 lat temu
Zapraszamy na strone Hot forex. Ciekawe możliwości inwestycyjne
Kelu
7 lat temu
Osoby w wieku 18-30 lat w 60% głosowały na PiS. Telewizja jest dla leni na wymarciu. Internetu bolszewiki z prusami nie zablokują.
pis
7 lat temu
Handlują tym tvn jak ziemniakami
zima 2020
7 lat temu
a po co snucie tych planów? we wrześniu PiS przeprowadzi repolonizację mediów i TVN zostanie wcielone do TVP i po sprawie
...
Następna strona