Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Sieć Grupy Dino wzrosła do 718 sklepów na koniec III kw.

0
Podziel się:
Sieć Grupy Dino wzrosła do 718 sklepów na koniec III kw.

Dino Polska liczyła 718 placówek według stanu na 30 września br., co oznacza, że spółka otworzyła w bieżącym roku 90 marketów, a w samym III kwartale - 41, podała firma.

"W II połowie roku przyspieszyliśmy dynamikę otwarć, w samym trzecim kwartale było ich 41. Rozwijamy się przede wszystkim poprzez zagęszczanie sieci w regionach, w którym jesteśmy obecni. W tym roku planujemy otworzyć więcej sklepów niż w 2016, w którym uruchomiliśmy ich łącznie 123. W latach 2013-2015 otwieraliśmy około 100 nowych marketów rocznie, co dało nam pozycję lidera w segmencie proximity - najszybciej rozwijającej się sieci według średniorocznego wzrostu liczby sklepów. Chcemy pozostać najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce" - powiedział prezes Szymon Piduch, cytowany w komunikacie.

Rok 2017 jest kolejnym okresem zwiększania skali działalności przez spółkę, wspieranej przez dobrą sytuację rynkową. Dynamiczny wzrost organiczny jest jednym z kluczowych filarów strategii grupy Dino, zgodnie z którą zarząd Dino Polska planuje, by do końca 2020 r. sieć obejmowała co najmniej 1200 sklepów, podano również.

"Od stycznia do września 2017 r. sieć Dino otworzyła 90 sklepów w 12 województwach. Największą liczbę otwarć spółka odnotowała w woj. wielkopolskim (23), w woj. dolnośląskim (10), woj. śląskim (10), w woj. zachodniopomorskim (8), w woj. łódzkim (8)" - czytamy dalej.

Spółka jest właścicielem zdecydowanej większości gruntów i nieruchomości, w których zlokalizowane są sklepy Dino. W połączeniu z dobrze funkcjonującym modelem biznesowym umożliwiło to szybki rozwój sieci Dino na przestrzeni ostatnich lat i dynamiczny wzrost liczby sklepów ze 111 w 2010 roku do 718 sklepów na koniec września 2017. Supermarkety Dino zlokalizowane są głównie w zachodniej części Polski, w mniejszych miejscowościach, średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast i są zaopatrywane przez trzy centra dystrybucyjne: w Krotoszynie, Piotrkowie Trybunalskim i Jastrowiu, przypomniano.

Dino to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce. Spółka zadebiutowała na GPW w kwietniu 2017 r.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)