Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Strata netto Grupy Lotos to 391,3 mln zł w IV kw. 2015, konsensus: -259,7 mln zł

0
Podziel się:
Strata netto Grupy Lotos to 391,3 mln zł w IV kw. 2015, konsensus: -259,7 mln zł

Grupa Lotos odnotowała 391,3 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2015 r. wobec 1 276,4 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Jest to wynik gorszy od konsensusu rynkowego, który wynosił 259,7 mln zł straty. Analitycy ankietowani przez agencję ISBnews spodziewali się wyniku netto w zakresie od 437 mln zł straty do 40,8 mln zł zysku.

Strata operacyjna wyniosła 319,4 mln zł wobec 1 074,9 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 225,8 mln zł w IV kw. 2015 r. wobec 6 575,8 mln zł rok wcześniej.

Według analityków, spółka mogła osiągnąć wynik operacyjny w wysokości od -596 do +238,4 mln zł, przy konsensusie na poziomie 107,7 mln zł straty. Szacowali oni, że przychody spółki w ostatnim kwartale wyniosły 4 793 - 5 996 mln zł, przy konsensusie na poziomie 5 201,33 mln zł.

W 2015 r. spółka miała 263,26 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 1 466,32 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 22 709,45 mln zł w porównaniu z 28 501,89 mln zł rok wcześniej.

Wynik operacyjny wg LIFO bez zdarzeń jednorazowych wyniósł 312 mln zł, a EBITDA w tym ujęciu 486 mln zł w IV kw., podała także spółka. W 2015 r. oczyszczony EBIT LIFO wyniósł 1 441 mln zł, a oczyszczona EBITDA LIFO 2 156 mln zł.

W ujęciu jednostkowym strata netto w 2015 r. wyniosła 37,1 mln zł wobec 1 285,91 mln zł straty rok wcześniej.

Grupa Lotos jest zintegrowanym pionowo koncernem naftowym, który zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. W 2015 r. Grupa Lotos odnotowała 22,7 mld zł skonsolidowanych przychodów.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)