Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Strata netto LPP zwiększyła się r/r do 117,03 mln zł w I kw. 2017 r.

14
Podziel się:
Strata netto LPP zwiększyła się r/r do 117,03 mln zł w I kw. 2017 r.

LPP odnotowało 117,03 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2017 r. wobec 65,58 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Strata operacyjna wyniosła 108,96 mln zł wobec 63,91 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 362,32 mln zł w I kw. 2017 r. wobec 1 174,83 mln zł rok wcześniej.

"W I kwartale 2017 roku, GK LPP optymalizowała sieć sprzedaży sklepów wszystkich swoich marek. Dynamiczny wzrost powierzchni miał miejsce w Niemczech oraz w Rosji. Natomiast w Polsce powodem mniejszej liczby salonów były zamknięcia sklepów marki Tallinder oraz sklepów o małej powierzchni których umowy najmu wygasły w pierwszym kwartale 2017 roku. Największy nominalny przyrost powierzchni w porównaniu do pierwszego kwartału roku poprzedniego odnotowała marka Reserved, natomiast największą dynamikę wzrostu osiągnęła marka Sinsay - ok. 15% r/r. Na koniec I kw. 2017 roku GK LPP SA dysponowała 1 671 sklepami w 18 krajach o łącznej powierzchni 913,9 tys. m2" - czytamy w raporcie.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL) w walutach lokalnych w każdym miesiącu I kwartału były dodatnie, a w całym I kwartale 2017 roku wzrosły o 4,6%, podano także.

"W I kwartale dzięki sprzedaży internetowej spółka uzyskała ok. 55 mln zł przychodów, co stanowiło 4% sprzedaży GK. Około 82% sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w kraju" - czytamy dalej.

Wydatki inwestycyjne w I kw. 2017 r. wyniosły 112 mln zł, tj. o 212% więcej r/r, ze względu na przeniesienie części płatności za sklepy otwarte w IV kw. 2016 r. na I kw. br. wraz z wydłużeniem terminów płatności dla dostawców budowlanych.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2017 r. wyniosła 68,33 mln zł wobec 17,34 mln zł straty rok wcześniej.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.

Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(14)
WYRÓŻNIONE
michal
9 lat temu
Sprzedaż rośnie to najważniejsze, jeszcze trochę poczekać i wszystkie nowe salony się spłacą i zaczną na siebie zarabiać.
Hinol
9 lat temu
tak naprawdę strata niekoniecznie oznacza stratę dosłownie, bo jeżeli inwestujemy to wiadomo, że na inwestycje muszą znaleźć się pieniądze, ja marki takie jak reserved widzę często i zawsze sporo w nich klientów
Jano
9 lat temu
Koszty spore, znaczy że firma chce się rozwijać.

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.