Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Teraz Polska: 2/3 konsumentów gotowych płacić więcej za produkty wyższej jakości

0
Podziel się:

Dwie-trzecie (68%) konsumentów deklaruje skłonność do zapłaty większej kwoty pieniędzy za produkt wysokiej jakości, wynika z badania ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku wykonanego we wrześniu i październiku br. na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, która organizuje Konkurs "Teraz Polska".

Teraz Polska: 2/3 konsumentów gotowych płacić więcej za produkty wyższej jakości

"Silny wpływ technologii, mediów i marketingu sprawia, że konsumenci stają się coraz bardziej wymagający, co oczywiście oznacza konieczność podnoszenia standardów jakości. Z badań Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego przeprowadzonych przez ASM wynika, że około 2/3 konsumentów jest skłonnych płacić więcej za produkty wyższej jakości. Można to rozumieć jako wzrost dojrzałości, bo żeby 'jakość była w cenie', konsument musi nauczyć się rozpoznawać, z czego w praktyce owa wyższa jakość produktu wynika" - skomentował ekonomista, doradca prezesa Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego Jarosław Górski, cytowany w komunikacie.

Według badanych, kryteria wpływające na dokonywanie zakupów codziennego użytku (można było wskazać 3 czynniki) są następujące: jakość (77,7%), cena (74,3%), walory ekologiczne produktu (27,4%), miejsce pochodzenia produktu (23,1%), znaki jakości zamieszczone na produkcie (20,7%), opakowanie (9,2%).

"Ogromna większość konsumentów (72% badanych - odpowiedzi: zdecydowanie tak, raczej tak) uważa, że mając możliwość wyboru, należy kupować produkty polskiego pochodzenia. Natomiast nie jest jednoznaczne, co definiuje ów 'produkt polski'. Najczęstszym kryterium polskiego pochodzenia jest fakt jego wytworzenia na terytorium kraju (66,5%), ale konsumenci zwracają też uwagę na oznaczenie polskiego pochodzenia, a nieco rzadziej na fakt płacenia przez producentów podatków w Polsce, krajową lokalizację siedziby firmy oraz polskie pochodzenie kapitału" - powiedział dyrektor Konkursu "Teraz Polska" Michał Lipiński.

Trwa przyjmowanie zgłoszeń do XXIX edycji Konkursu "Teraz Polska", przypomniano też w materiale.

Badanie przeprowadzono metodą CAWI na próbie N = 1 000 Polaków dobranych według trzech kryteriów: wiek, płeć, województwo.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)