Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

TNS Consumer Index wzrósł do -3,1 w listopadzie, jest najwyżej od połowy 2010 r.

0
Podziel się:
TNS Consumer Index wzrósł do -3,1 w listopadzie, jest najwyżej od połowy 2010 r.

TNS Consumer Index osiągnął w listopadzie wynik -3,1, co jest najwyższą wartością od połowy 2010 roku, podał TNS Polska.

"W stosunku do ubiegłego miesiąca poprawiła się ocena sytuacji ekonomicznej kraju i własnego gospodarstwa domowego, ocena dynamiki tych zmian, a także prognozy dotyczące sytuacji gospodarstwa za rok" - napisał w komentarzu Client Service Director w TNS Polska Krzysztof Siekierski.

Według niego, optymizm ten wynika z pozytywnych wskaźników makroekonomicznych (wzrost produkcji i konsumpcji, spadek bezrobocia, brak inflacji) oraz towarzyszącego im pozytywnego tonu komentarzy medialnych, ale zapewne również z obietnic nowego rządu i nadziei wzbudzonych przez zmianę władzy.

"Optymizmowi przeciętnego konsumenta, który słuchając obietnic nowej władzy liczy na poprawę swojej sytuacji ekonomicznej, towarzyszy jednak niepokój inwestorów, co znajduje swój wyraz w systematycznie spadających notowaniach indeksów giełdowych. WIG20 osiągnął najniższą wartość od połowy 2009 roku, co pozostaje w uderzającym kontraście z rekordowym wskaźnikiem optymizmu konsumenckiego" - podsumował Siekierski.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)