Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Velvet Care chce osiągnąć pozycję lidera w Europie Środkowo-Wschodniej w 2023 r.

Velvet Care chce osiągnąć pozycję lidera w Europie Środkowo-Wschodniej w 2023 r.

Warszawa, 14.09.2018 (ISBnews) - Velvet Care chce podwoić przychody w ciągu 5 lat i osiągnąć pozycję lidera rynku papierowych wyrobów higienicznych w Europie Środkowo-Wschodniej, poinformował prezes Artur Pielak. 

"W ciągu kolejnych 5 lat chcemy po raz kolejny podwoić nasze obroty, a tym samym wejść do grona firm o przychodach powyżej 1 mld zł i jednocześnie zostać liderem rynku papierowych wyrobów higienicznych w Europie Środkowo-Wschodniej" - powiedział Pielak, cytowany w komunikacie. 

"Realizacja planów podwojenia obrotów uwzględnia nie tylko wzrost organiczny, ale także dalsze inwestycje w efektywność i moce produkcyjne oraz plany ekspansji na inne rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Firmie zależy na zbudowaniu sieci dystrybucyjnej w regionie, a to może oznaczać nowe akwizycje i przejęcia" - czytamy w komunikacie. 

Firma nadal będzie aktywnie działać na rynku produktów markowych i wzmacniać pozycję marki Velvet. 

"Tak jak dotychczas, marka Velvet będzie pionierem i innowatorem kategorii papierowych wyrobów higienicznych. Warto dodać, że polski rynek klasycznego papieru toaletowego rośnie ok. 7% rocznie, zaś papieru nawilżanego ok. 30% rocznie. Polacy coraz chętniej sięgają po produktu wyższej jakości, ale i droższe - ten trend obserwowany jest od kilku lat" - czytamy także. 

Spółka realizuje obecnie 3-etapową strategię rozwoju. 

"Pierwszy etap obejmujący lata 2013-2016 skupiał się na zbudowaniu mocnej pozycji rynkowej oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Trzonem firmy nadal była marka Velvet, ale postanowiono rozszerzyć działalność o nowe rynki: produktów na potrzeby marek własnych oraz eksport. Jednocześnie, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na produkty kluczewskiej papierni, zainwestowano ponad 60 mln zł w nowoczesny park maszynowy, podwajając tym samym moce produkcyjne zakładu w Kluczach w obszarze przetwórstwa papieru. (...)" - czytamy w komunikacie. 

Kolejne etapy rozwoju rozpoczęły się wraz z ogłoszeniem w czerwcu 2016 roku decyzji  o włączeniu zakładu produkcyjnego Velvet Care w Kluczach do Krakowskiej Strefy Ekonomicznej. Był to impuls do podjęcia ważnych decyzji inwestycyjnych o wartości ponad 200 mln zł. Postanowiono wybudować nowoczesne centrum dystrybucyjne wraz z nowym magazynem wyrobów gotowych oraz zbudować nową maszynę papierniczą - to największy i najbardziej kompleksowy projekt inwestycyjny w historii zakładu. Druga inwestycja, budowa nowego magazynu wyrobów gotowych zakończyła się w marcu 2017 roku. To budynek o powierzchni 21 000 m2, umożliwiający załadunek i rozładunek na 16 stanowiskach. 

"Jednak największa inwestycja miała miejsce w trzecim etapie wdrażania strategii. Jest nią nowa maszyna papiernicza, tzw. MP7, która została uruchomiona w marcu 2018 roku, w zaledwie 22 miesiące od podjęcia decyzji o jej zakupie. To jedna z największych i najnowocześniejszych maszyn papierniczych w Europie, super wydajna, szybka, przyjazna dla środowiska a jednocześnie gwarantująca produkcję bibułki higienicznej o zróżnicowanych parametrach. Dzięki niej potrojono moce wytwórcze zakładu" - czytamy dalej. 

Część przetwórcza zakładu obejmuje obecnie 12 linii przetwórczych, umożliwiających produkcję nie tylko papieru toaletowego, ręczników kuchennych, chusteczek higienicznych, ale również produktów nawilżanych czy produktów z balsamem. Do dyspozycji firmy są dwa nowe magazyny: wyrobów gotowych i tamborów bibułki higienicznej. 

Obecnie firma zatrudnia już blisko 600 osób, dwukrotnie więcej niż 5 lat wcześniej, a wciąż rekrutuje nowe osoby. Obroty firmy przekroczyły wartość 500 mln zł, z czego prawie połowa to wpływy ze sprzedaży produktów marek własnych. 

Spółka podała, że partnerska współpraca z sieciami handlowymi stale się rozwija, a firma Velvet Care jest dostawcą produktów marek własnych, nie tylko na rynek polski, ale i do krajów ościennych.

Velvet Care powstała w wyniku przejęcia firmy od spółki Kimberly Clark, która w 2013 roku wycofała się z rynku środkowoeuropejskiego. Kapitał początkowy stanowiła marka Velvet, lider rynku papieru toaletowego i chusteczek higienicznych, papiernia w Kluczach, doświadczenie 280 pracowników oraz ambicje i determinacja 4 menedżerów, którzy wraz z funduszem Avallon II MBO postanowili powołać do życia nową firmę - Velvet Care. To zaś oznaczało powołanie do życia nowych działów w firmie: logistyki, zakupów strategicznych, eksportu i marek własnych. 

Od maja 2018 firma Velvet Care ma nowego partnera w biznesie - fundusz Abris Capital Partners. 

ISB
Czytaj także
Polecane galerie