Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Visa: 86% Polaków dokonało już płatności zbliżeniowej

1
Podziel się:

Warszawa, 13.02.2018 (ISBnews) - Odsetek polskich konsumentów, którzy dokonali płatności zbliżeniowej wzrósł o 5 pkt proc. w ciągu 12 miesięcy i sięga 86%. Niemal 90% osób z tej grupy sądzi, że w ciągu trzech lat płatności smartfonem staną się powszechne i zdecydowałoby się na autoryzację takiej transakcji  z wykorzystywaniem rozwiązania biometrycznego, wynika z raportu Digital Payments Study 2017, przygotowanego na zlecenie Visa.

Visa: 86% Polaków dokonało już płatności zbliżeniowej

"Konsumenci, którzy płacą już zbliżeniowo, chętniej wykorzystują swoje urządzenia mobilne do bankowania online (71% wskazań) czy przesyłania pieniędzy swojej rodzinie i znajomym (46%), niż osoby, które z takich płatności nie korzystają. Są oni też optymistycznie nastawieni do innowacyjnych metod płatności - 88% z nich wierzy, że w ciągu następnych trzech lat będzie płacić za pomocą urządzeń mobilnych" - czytamy w komunikacie.

Rośnie zaufanie do autentykacji za pomocą biometrii - za bezpieczną uważa ją 83% badanych, co stanowi wzrost o 23 pkt proc. w stosunku do ubiegłorocznej edycji raportu. Wśród konsumentów, którzy płacą zbliżeniowo, odsetek ten jest nieco wyższy i wynosi 85%.

Skanowanie odcisku palca jest również postrzegane jako najbezpieczniejsze rozwiązanie - za takie uważa je 74% badanych. 41% pytanych Polaków deklaruje, że skorzystałoby z rozwiązań biometrycznych podczas zbliżeniowego płacenia w sklepie za towary lub usługi.

"Z wyników naszego badania płynie jasny wniosek - płatności zbliżeniowe otworzyły Polaków na nowe, innowacyjne metody płacenia. Kolejnym etapem będzie upowszechnienie się płatności mobilnych, które już teraz bardzo dynamicznie zyskują uznanie konsumentów" - powiedział dyrektor Visa w Polsce Adrian Kurowski, cytowany w komunikacie.

Badanie Digital Payments Study zostało zrealizowane na zlecenie Visa przez agencję Populus w okresie czerwiec-lipiec 2017 r. w 22 europejskich krajach: Austrii, Belgii, Bułgarii, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Izraelu, Niemczech, Norwegii, Polsce, Portugalii, Słowacji, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Liczebność próby: 42 308 konsumentów, średnio ok. 2 tys. na kraj.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
techno-scepty...
6 lat temu
Nie bądźcie naiwni, to że coś jest wygodne we wdrożeniu, nie znaczy, że musi się stać faktem powszechnym. Ja osobiście pozostałbym przy normalnych metodach płatności, karta, gotówka. Żadnej mobilnej bankowości, żadnego skaningu palca ani siatkówki oka. Mam prawo wyboru i jeśli chce by było po staremu to tak ma być, nie ma mowy na wdrażanie innowacji na siłę, bo tak trzeba, tylko dlatego, że inni to stosują i trzeba małpować. Przykro mi ale ja do tych ułatwień nie mam zaufania i mieć nie będę i tak myślących ludzi na pewno jest jeszcze bardzo dużo i niech tak pozostanie.