Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Vistula: Marża nie powinna spaść bardziej, niż o 1 pkt proc. w 2017 r.

0
Podziel się:
Vistula: Marża nie powinna spaść bardziej, niż o 1 pkt proc. w 2017 r.

Przyszłoroczna marża Vistuli nie powinna spaść bardziej, aniżeli o 1 pkt proc., poinformował prezes Grzegorz Pilch.

"Ostrożnie zakładamy, że wskaźnik marży nie powinien spaść bardziej, aniżeli o 1 pkt proc. Spadek zakładamy, ponieważ presja ze strony konkurencji jest duża i ryzyko tego, że waluty będą w gorszej relacji do złotówki jest raczej pewne, zatem wpływ na pierwszą cenę kolekcyjną również będzie. Spadek marż będzie powoli następował" - powiedział Pilch.

W III kw. br. Vistula odnotowała spadek marży na sprzedaży o 2,4 pkt proc., natomiast w okresie styczeń-wrzesień o 0,9 pkt proc.

"Spadek marży nie przekracza naszego celu pierwotnego za dziewięć miesięcy. Przed nami czwarty, kluczowy kwartał, w którym chcielibyśmy utrzymać spadek na poziomie pomiędzy 1 a 1,5 pkt proc. Jest na to duża szansa" - dodał Pilch

Vistula nie planuje przejęć w 2017 r.

"Bardzo selektywnie podchodzimy do potencjalnych przejęć, stawiamy akcent przede wszystkim na rozwój organiczny, natomiast nie wykluczamy okazji rynkowych, które mogą się pojawić i wówczas nasza aktywność mogłaby wzrosnąć. Najważniejsza jest dla nas koncentracja na markach z naszego portfolio" - podkreślił prezes.

Vistula Group S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. W 2015 r. spółka miała 518 mln zł skonsolidowanych przychodów.

Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.