Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Wielton stawia na innowacje. Będzie uczyć przyszłych inżynierów

0
Podziel się:

Największy w Polsce producent naczep chce rozwijać działalność na rynkach zagranicznych.

Andrzej Szczepek, prezes Wieltonu
Andrzej Szczepek, prezes Wieltonu (Wielton)

Spółka Wielton, największy w Polsce producent naczep, wspólnie z Politechniką Śląską uruchomiła biuro projektowe w Parku Naukowo-Technologicznym Technopark Gliwice. Chce też kształcić inżynierów, którzy potem zasilą kadrę firmy.

Producent naczep zrealizował w ten sposób zapowiedź, którą niedawno w rozmowie z Money.pl złożył prezes Wieltonu, Andrzej Szczepek. Oprócz biura projektowego we współpracy z PŚ w roku akademickim 2015/2016 zostanie uruchomiony nowy kierunek studiów, na którym studenci będą się kształcić m.in. w obszarze konstrukcji naczep.

Biuro projektowe we współpracy z Politechniką Śląską będzie wspierać transfer innowacyjnych technologii z uczelni i jednostek badawczo-rozwojowych do Wieltonu. "Spółka w ten sposób zamierza zwiększać swoją konkurencyjność. Jednostka, znajdująca się w Technoparku Gliwice, podlega działowi R&D spółki, który działa od kilkunastu lat" - czytamy w informacji Wieltonu.

Jeszcze w tym roku Wielton zamierza uruchomić Centrum Badawczo-Rozwojowe, w którym spółka zamierza zatrudnić kilkudziesięciu inżynierów. Wielton ma status Centrum Badawczo-Rozwojowego, co pozwala działać mu jak jednostce naukowej i finansować prace badawczo-rozwojowe ze środków zewnętrznych, m.in. z funduszy unijnych oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Firma deklaruje, że rozwój nowych technologii jest jej potrzebny, by oferować produkty na nowych rynkach. Wielton kupił właśnie udziały we francuskiej spółce Fruehauf, która ma 40 procent tamtejszego rynku. - Po Włoszech i Francji będziemy chcieli doprowadzić do kolejnych przejęć. Zależy nam na umocnieniu pozycji rynkowej w Niemczech i Hiszpanii - powiedział w rozmowie z Money.pl prezes Andrzej Szczepek.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)