Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Wyższa frekwencja w kinach Helios nie uchroniła Agory przed stratami

29
Podziel się

Wyższe przychody spółki to głównie efekt wysokiej frekwencji w kinach sieci Helios.

Wyższa frekwencja w kinach Helios nie uchroniła Agory przed stratami
(wikipedia)
bEiYTIUl

Wydawca "Gazety Wyborczej" stracił w trzecim kwartale tego roku ponad 14 mln złotych. To ponad dwukrotnie więcej w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Największy wzrost przychodów spółka odnotowała dzięki rosnącej frekwencji w kinach sieci Helios. Niższe natomiast były przychody w segmencie "Prasa" i "Radio", a także z tytułu oferowanych przez spółkę usług reklamowych.

Agora odnotowała 14,53 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w trzecim kwartale 2016 roku wobec 6,66 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Niższe wyniki miały miejsce przy rosnących przychodach, które w okresie od lipca do września wyniosły 273,4 mln złotych wobec 259,81 mln złotych rok wcześniej.

W komunikacie spółki czytamy, że wyższe przychody to głównie efekt wysokiej frekwencji w kinach sieci Helios, która przełożyła się na wyższe o 49 procent przychody ze sprzedaży biletów w kwocie 44,7 mln złotych oraz wyższe o 49,2 procent przychody ze sprzedaży w barach wynoszące 17,6 mln zł, a także zwiększenia przychodów segmentów Internet oraz Reklama Zewnętrzna.

bEiYTIUn

Niższe były przychody ze sprzedaży usług reklamowych, które zmniejszyły się o 1,7 procent i wyniosły 123,2 mln zł. Niższe wpływy odnotowane w segmentach Prasa i Radio częściowo zostały skompensowane przez znaczący wzrost przychodów w segmentach Internet, Reklama Zewnętrzna oraz Film i Książka. Z kolei wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw wyniosła 31,1 mln zł i była niższa o 8,3 procent w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku. Wpływ na to miały głównie niższe przychody ze sprzedaży publikacji Wydawnictwa Agora oraz spadki sprzedaży egzemplarzowej prasy.

- Od wielu miesięcy skutecznie realizujemy plany rozwoju Grupy Agora w jej segmentach pozaprasowych, na czele z rozbudową naszej sieci kin i udziałem w kolejnych procesach koncesyjnych na budowę nowoczesnych wiat przystankowych. Przebudowujemy też biznesowy model działalności prasowej spółki, w którym coraz istotniejszym źródłem przychodów stają się wpływy ze sprzedaży treści, zarówno w formie papierowej jak i cyfrowej. Dlatego skoncentrowaliśmy naszą działalność na głównym tytule prasowym spółki - "Gazecie Wyborczej", dokonując zmian w jej formule wydawniczej oraz sposobie pracy redakcji. Te zmiany w połączeniu z podwyżką ceny egzemplarzowej, innym sposobem druku dziennika oraz kolejnym krokiem w cyfrowym rozwoju tytułu mają na celu ustabilizowanie wyniku segmentu Prasa na rentownym poziomie - skomentował prezes Bartosz Hojka, cytowany w komunikacie.

W okresie od pierwszego do trzeciego kwartału 2016 roku spółka miała 26,8 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 3,04 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 858,13 mln zł w porównaniu z 835,38 mln zł rok wcześniej.

Wyniki spółki przełożyły się na lekki spadek cen akcji. Notowania Agory po trzech godzinach czwartkowej sesji tracą ponad 0,5 procent.

bEiYTIUt

Agora jest m.in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej - oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios, drukarnie oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową. Spółka jest notowana na GPW od 1999 roku.

bEiYTIUO
KOMENTARZE
(29)
ajk
4 lata temu
dzięki za onformację, rze kina Helios należę do koncernu Agora ! Tera Nogą mi opłacać, a i tak tam NIE pójdę!
napohybelswoł...
5 lata temu
Słodko pie.. GW i tyle
endrju670
5 lata temu
Mam nadzieję , że do 2018 roku GW to będzie bankrut do likwidacji !!!!
bEiYTIUP
Koloolo 1999
5 lata temu
Wyborcza to będzie niedługo tak cienka i droga jak Nasz Dziennik za rządów Millera
Książę
5 lata temu
A ja czytam tylko Wyborczą. To jedna z nielicznych gazet na właściwym poziomie intelektualnym. Do Heliosa nie chodzę, bo papki filmowej nie trawię, a smród żarcia i mlaskający widzowie doprowadzają mnie do białej gorączki. Poza tym ryk reklam, gorąco, koszmar.
...
Następna strona