Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Właściciel sieci sklepów abc zwiększa sprzedaż, ale zyski spadają

12
Podziel się:

Wynik netto jest o kilkanaście procent niższy niż rok wcześniej.

Właściciel sieci sklepów abc zwiększa sprzedaż, ale zyski spadają
(Jacek Frączyk)

Największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych zwiększa sprzedaż. Nie przekłada się to jednak na zyski, które od lipca do września wyniosły 58 mln zł - są o kilkanaście procent niższe niż rok wcześniej.

Eurocash w trzecim kwartale tego roku zarobił 58,66 mln zł. To sporo gorszy wynik niż w tym samym okresie ubiegłego roku, gdy zysk netto wyniósł 70,12 mln zł. Niewiele pomogła wyższa sprzedaż sieci, która skoczyła z 5,48 mld zł do 5,76 mld zł.

W podobnych proporcjach rozkłada się wynik grupy, licząc od początku roku. Na przestrzeni 9 miesięcy zysk spadł ze 115 do 112 mln zł przy sprzedaży rosnącej z 15,27 do 15,86 mld zł.

Pu publikacji danych finansowych kurs akcji Eurocash na giełdzie w Warszawie wyraźnie spadł. Mowa o ponad 4 proc. - to najsłabszy wynik wśród 20 największych spółek notowanych na GPW.

Spółka tłumaczy, że słabsza rentowność to wynik inwestycji w rozwój innowacyjnych formatów sprzedaży pod takimi markami jak Kontigo, abc na kołach, 1minute czy Duży Ben. - Jesteśmy przekonani, że przyniosą one pozytywne długofalowe rezultaty - podkreśla Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy spółki Eurocash.

Wiceprezes stara się uspokajać inwestorów. - W trzecim kwartale sprzedaż do klientów w Polsce wzrosła o blisko 8 proc., podczas gdy wzrost całego rynku FMCG w tym okresie szacowany jest na 1,8 proc. To oznacza, że ponownie umocniliśmy udziały rynkowe i to niemal we wszystkich kluczowych formatach dystrybucji - przekonuje Owczarek.

Wiceprezes dodaje, że silne wzrosty dotyczyły w szczególności sprzedaży do klientów zrzeszonych w ramach wspieranych przez Eurocash systemów partnerskich i franczyzowych. W przypadku Delikatesów Centrum, wzrost ten przekroczył 7 proc., a w przypadku klientów franczyzowych, obsługiwanych przez Eurocash Dystrybucję (czyli m.in. sklepy Groszek i Lewiatan) wyniósł 10 proc.

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). W ramach prowadzonych przez grupę sieci franczyzowych i partnerskich skupionych jest około 14 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 roku.

Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(12)
WYRÓŻNIONE
nieQmaty
9 lat temu
[QUOTE] Bohaterem jest KGHM, który zyskał 26 proc! [/QUOTE] Giełda 3-go świata. Jesli jedna z najwiekszych spolek w kraju jest w stanie urosnąć 26% w 4 dni.
Sokrates
9 lat temu
A na co liczyli ? badali rynek i zageszczenie sklepów typu Biedronka , Żabka i innych w Polsce ? Umnie na osiedlu jest 4 sklepy ..dwa osiedlowe Polskie , Biedronka i Lidl więc wszystko ...a nawet za dużo...bo mieszka ok 800 osób ....
dziobak
9 lat temu
Nie wystarczy mały zysk tylko trzeba bardziej skubać polaków zamiast dorabiać się latami to chcą dorobić się w jeden rok .Pazerność bez granic .Nie ważny człowiek ważny maksymalny zysk. To jest w wydaniu Polskim SOLIDARNOŚĆ kto to mówi .Bolek gdzie ty jesteś na barykady gdzie jego hasła zlikwidować pośredników i zlikwidowali ale tylko Polskich

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.