Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

ZM Henryk Kania podwoił wyniki

0
Podziel się:

- W planach na najbliższe 12 miesięcy jest m.in. rozszerzenie linii asortymentowej wyrobów plastrowanych oraz większa sprzedaż produktów pod marką własną.

ZM Henryk Kania podwoił wyniki
(ZM Henryk Kania, materiały prasowe)

Zakłady Mięsne Henryk Kania odnotowały 31,77 mln zł jednostkowego zysku netto w 2014 roku wobec 15,30 mln zł zysku rok wcześniej. Spółka planuje do 2018 roku podwoić swoje obroty.

Zysk operacyjny wyniósł 48,42 mln zł wobec 23,61 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 851,75 mln zł w 2014 r. wobec 605,70 mln zł rok wcześniej.

_ - W 2014 roku po raz kolejny odnotowaliśmy wzrost sprzedaży i rozpoznawalności naszych produktów. Wędliny marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro trafiły w tym okresie do prawie 6 milionów gospodarstw domowych, a 44 procent z nich dokonało zakupu naszych wyrobów więcej niż jeden raz _ - skomentował prezes spółki Grzegorz Minczanowski, cytowany w komunikacie.

Spółka realizuje produkcję w zakładach przetwórczych o zdolnościach produkcyjnych na poziomie 240-260 ton na dobę. Głównymi odbiorcami jej produktów są sieci handlowe w kraju i za granicą, m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche, Kaufland, Lidl, Makro, Netto, Real oraz Żabka.

Zakłady Mięsne Henryk Kania są notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od marca 2012 roku.

Notowania akcji spółki ZM Henryk Kania od marca 2012 roku

ZM Henryk Kania podały, że głównymi obszarami wzrostu przychodów do 2018 roku będą m.in. zwiększenie sprzedaży produktów marki Henryk Kania oraz poszerzenie dystrybucji na rynku lokalnym, a także intensyfikacja eksportu i wejście na nowe rynki zagraniczne.

Obecnie eksport wynosi około 5 procent przychodów ZM Henryk Kania, a głównym kierunkiem ekspansji zagranicznej jest Europa Zachodnia.

ZM Henryk Kania poinformowały PAP, że w 2015 roku planują dalsze poszerzanie skali działalności, przy utrzymaniu dwucyfrowego wzrostu dynamiki przychodów.

_ - W planach na najbliższe 12 miesięcy jest m.in. rozszerzenie linii asortymentowej wyrobów plastrowanych, większa sprzedaż produktów pod marką własną, wdrożenie programu umaszynowienia procesów przetwórczych oraz optymalizacja i automatyzacja produkcji. Będziemy również prowadzić liczne działania poprawiające efektywność _ - podano.

Spółka podtrzymuje, że w tym roku CAPEX znajdzie się na poziomie odtworzeniowym.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)