Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Zysk EBITDA Biedronki wzrósł o 13% r/r do 171 mln euro w I kw. 2017 r.

Zysk EBITDA Biedronki wzrósł o 13% r/r do 171 mln euro w I kw. 2017 r.

Biedronka odnotowała 171 mln euro zysku EBITDA w I kw. 2017 r., co oznacza wzrost o 13% r/r, podał właściciel sieci Jeronimo Martins (JM).

"Wynik osiągnięto dzięki silnej sprzedaży, mimo negatywnego efektu kalendarzowego i dzięki restrykcyjnemu zarządzaniu kosztami w sytuacji wzrost płac i cen paliw. Marża EBITDA Biedronki wyniosła 6,8% (wobec 6,6% w I kw. 2016 r.)" - czytamy w komunikacie.

W całej grupie EBITDA wzrosła o 4,6% do 192 mln euro, przy spadku marży EBITDA do 5,2% wobec 5,4% rok wcześniej, podano także.

"Aby zmaksymalizować szanse wzrostu LFL w korzystnych warunkach, Biedronka utrzymała wysoką dynamikę komercyjną. Skupienie się na promocjach i kampaniach pozwoliło wzmocnić pozycję lidera cenowego przy jednoczesnych wprowadzeniu nowości do oferty. Ta strategia dała mocne rezultaty w I kw. i wzrost sprzedaży LFL wyniósł 8,4%, generując wzrost sprzedaży ogółem (w lokalnej walucie) o 9,7% r/r" - czytamy także w materiale.

Liczona w euro, sprzedaż Biedronki (ogółem) wzrosła o 10,8% r/r do 2 527 mln euro.

W omawianym okresie wprowadzono także 109 nowych produktów marki własnej, które odpowiadały za 42,6% łącznych obrotów spółki.

"Firma otworzyła 11 nowych sklepów w ciągu kwartału i miała 2 729 placówek na koniec marca" - czytamy dalej.

Powierzchnia sklepów wzrosła do 1,78 mln m2 z 1,74 mln m2 na koniec I kw. 2016 r.

"Biedronka cały czas pozytywnie zaskakuje klientów kampaniami, a jednocześnie jej stała oferta ewoluuje tak, aby dopasowywać się do zmieniających się preferencji polskich konsumentów. W dalszym ciągu mamy wiele do zrobienia (...), jednak dane z pierwszych trzech miesięcy dają nam pewność, że nasze założenia uda się zrealizować" - powiedział dyrektor generalny Jeronimo Martins Pedro Soares dos Santos, cytowany w komunikacie.

W pierwszych trzech miesiącach roku Jeronimo Martins zainwestował 101 mln euro, z czego 50% w Biedronce, podano także.

ISB
Czytaj także
Polecane galerie