Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wiceprezes MOL: Polska jednym z dwóch potencjalnych priorytetów na rynku stacji

0
Podziel się:

Warszawa, 23.01.2020 (ISBnews) - Polska jest obok Austrii jednym z dwóch potencjalnych priorytetów dla Grupy MOL, jeśli chodzi o wejście koncernu na nowe rynki w obszarze usług konsumenckich, poinformował ISBnews wiceprezes wykonawczy MOL ds. usług konsumenckich Peter Ratatics.

Wiceprezes MOL: Polska jednym z dwóch potencjalnych priorytetów na rynku stacji

"W obszarze usług konsumenckich mamy dwa priorytety, jeśli chodzi o wejście na rynki, na których jeszcze nie jesteśmy obecni, a które uważamy za potencjalnie interesujące. Pierwszym jest Austria, z racji geograficznej bliskości Węgier i naszych pozostałych rynków macierzystych, a drugim Polska, bo to największy rynek w regionie" - powiedział Ratatics w rozmowie z ISBnews.

Zastrzegł jednocześnie, że MOL rozważa taki ruch wyłącznie warunkowo, jeśli pojawiłaby się atrakcyjna okazja inwestycyjna.

W kilku innych krajach Europy Środkowej i Wschodniej, takich jak Serbia, Rumunia i Czechy, Grupa MOL chciałaby zwiększyć posiadane udziały, poinformował także.

"W Polsce funkcjonuje wprawdzie sieć ok. 80 stacji działających pod marką Slovnaft Partner, ale nie traktujemy jej jako części biznesu usług konsumenckich, a jako element sprzedaży hurtowej. Nie jesteśmy właścicielem tych stacji, ani towarów w sklepach na tych stacjach, jedynie dostarczamy na nie paliwa" - podkreślił Ratatics.

Grupa MOL rozpoczęła jednak analizy zmierzające do zwiększenia efektywności tej sieci.

"Nie wykluczam jakiejś formy przekształcenia tych placówek, na przykład w sieć franczyzową. Pamiętajmy jednak, że 80 stacji to na polskim rynku bardzo niewiele. Jedyną drogą, żeby poważniej tu zaistnieć są akwizycje. Nie ukrywam, że gdyby któryś z pięciu największych operatorów stacji w Polsce zdecydował się na sprzedaż swojej sieci, bylibyśmy poważnie zainteresowani przeanalizowaniem takiej możliwości wejścia na ten rynek" - powiedział wiceprezes.

Przyznał jednocześnie, że nie martwi go wejście PKN Orlen do Słowacji, która należy do kluczowych rynków węgierskiego koncernu.

"PKN Orlen kieruje się bardzo racjonalną, przewidywalną strategią, a konkurencja jest dobra dla rynku" - ocenił.

Węgierski koncern MOL prowadzi działalność w zakresie wydobycia i przerobu ropy naftowej (aktywa produkcyjne ma w 8 krajach, posiada też 4 rafinerie i 2 jednostki petrochemiczne). Od 2004 r. jest notowany na warszawskiej giełdzie. Spółka miała 5168,7 mld HUF skonsolidowanych przychodów w 2018 r.

Piotr Apanowicz

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)