Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

ZBP: Klienci indywidualni złożyli 543 tys. wniosków o zawieszenie rat kredytów

2
Podziel się:

Klienci dotychczas złożyli w bankach 543,45 tys. wniosków o zawieszenie (odroczenie) rat kredytów, zaś liczba wniosków w sprawie zmiany warunków finansowania złożonych przez firmy różnej wielkości przekracza 44,5 tys., według stanu na 3 kwietnia br., poinformował Związek Banków Polskich (ZBP) na podstawie danych z ponad 90% rynku bankowego.

ZBP: Klienci indywidualni złożyli 543 tys. wniosków o zawieszenie rat kredytów

Liczba wniosków złożonych przez konsumentów indywidualnych o odroczenie spłat rat kredytu wynosiła w tym czasie dokładnie 543 446 wniosków.

"Co bardzo istotne, liczba formalnych skarg, które zgłosili konsumenci w związku z odroczeniem rat kredytu nie przekracza 0,5% i wynosi zaledwie 2 600 skarg, które zostały złożone w związku z wnioskami klientów o odroczenie spłat rat kredytowych" - powiedział ISBnews Przemysław Barbrich z ZBP.

Jeśli chodzi o przedsiębiorców, to liczba rozpatrzonych pozytywnie wniosków o odroczenie raty kredytu wynosi 44 532. Wartość rat w rozpatrzonych pozytywnie wnioskach wynosi 17,2 mld zł.

"Jest to realizacja zapowiedzi złożonej przez polskie banki w komunikacie Związku Banków Polskich, który był ogłoszony 16 marca" - podkreślił Barbrich.

ZBP poinformował wówczas, że banki podejmują działania, które służą wprowadzeniu możliwie uproszczonych i odformalizowanych działań pomocowych dla osób oraz przedsiębiorstw będących kredytobiorcami i znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej w związku z pandemią koronawirusa COVID-19. Jak wówczas podano, banki proponują odroczenie (zawieszenie) spłaty rat kapitałowo-odsetkowych lub rat kapitałowych przez okres do 3 miesięcy i automatyczne wydłużenie o ten sam okres łącznego okresu spłaty kredytu pod warunkiem przedłużenia okresu obowiązywania zabezpieczenia spłaty kredytu.

Ułatwienia dotyczą kredytów mieszkaniowych, konsumpcyjnych dla klientów indywidualnych, kredytów dla przedsiębiorców i polegają m.in. na szybkim rozpatrywaniu wniosków tych klientów, którzy uzasadnią konieczność odroczenia (zawieszenia) spłaty kredytu ich sytuacją finansową spowodowaną pandemią koronawirusa.

Tomasz Oljasz

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
1234
4 lata temu
A co z parabankami??
mybox
4 lata temu
I to wszystko be "odgórnych" ustaw, nakazów itd. nie wiem po co nam ten rząd