Początkowe skoncentrowanie się Biedronki na zachodniej Słowacji ma swoje uzasadnienie. Region ten jest ekonomicznie silniejszy w porównaniu ze wschodnią częścią kraju. Nie dziwi więc, że Biedronka zdecydowała się rozpocząć działalność właśnie w tych lokalizacjach - podaje Forbes.sk.
Sieć poinformowała, że na początku zamierza skupić się na mniejszych miastach i miejscowościach, a dopiero później planuje rozszerzyć swoją obecność również do większych ośrodków. Strategia zakłada również stopniowe przesuwanie się w kierunku wschodniej Słowacji, co wskazuje na kompleksowe podejście do rozwoju na nowym rynku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Biedronka cieszy się z sukcesu? Będą nowe sklepy
Ekspansja Biedronki na Słowacji ma być kontynuowana w kolejnych latach. Firma potwierdziła ambitny plan otwarcia co najmniej 50 sklepów na terenie całego kraju do końca 2026 roku. Ze względów organizacyjnych sieć nie chce jednak na razie ujawniać dokładnych lokalizacji planowanych placówek.
"Przygotowujemy otwarcie kolejnych sklepów, prace postępują zgodnie z planem i wierzymy, że już wkrótce będziemy mogli ogłosić konkretne terminy" - przekazało biuro prasowe spółki w oficjalnym komunikacie. Choć firma zachowuje ostrożność w ujawnianiu szczegółów swojej strategii, prowadzone kampanie rekrutacyjne dość precyzyjnie wskazują, gdzie wkrótce pojawią się nowe sklepy.
Trwa "faza rozpoznania rynku"
Przedstawiciele firmy przyznają, że są obecnie na etapie poznawania słowackich klientów i ich preferencji zakupowych. Ta faza rozpoznania rynku ma pomóc w dostosowaniu oferty do lokalnych oczekiwań i przyzwyczajeń konsumenckich, co jest kluczowe dla długoterminowego sukcesu na nowym rynku.
Warto zauważyć, że Biedronka, należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins, wchodzi na słowacki rynek z doświadczeniem zdobytym podczas wieloletniej działalności w Polsce, gdzie jest liderem wśród sieci handlowych. Ekspansja na Słowację stanowi kolejny krok w międzynarodowym rozwoju tej firmy.
Biedronka wypłaci pracownikom nagrody. Oto kwota
Odwiedził pierwszą Biedronkę na Słowacji
Kamil Rakosza, dziennikarz finanse.wp.pl i money.pl, odwiedził pierwszy sklep Biedronki na Słowacji, który został otwarty 5 marca 2025 roku we wsi Miloslavov niedaleko granicy z Austrią. Nowy punkt sprzedaży charakteryzuje się nowoczesnym wyposażeniem, przestronnym wnętrzem oraz brakiem typowych dla polskich sklepów palet z towarami.
Sklep o powierzchni 876 m kw. oferuje około 3400 produktów, w tym świeże owoce i warzywa od słowackich dostawców oraz pieczywo wypiekane kilka razy dziennie. Placówka wyposażona jest w sześć kas samoobsługowych, trzy tradycyjne, elektroniczne etykiety cenowe oraz automat do zwrotu butelek. Klienci mają do dyspozycji parking na 61 miejsc, a w planach jest instalacja stacji ładowania samochodów elektrycznych i paneli fotowoltaicznych.
Wejście Biedronki na słowacki rynek to największe wydarzenie w branży handlowej tego kraju od 20 lat. Sieć zatrudnia już prawie 300 osób, w tym pracowników sklepów, centrali w Bratysławie oraz centrum dystrybucyjnego w Voderadach. Wynagrodzenia początkowe kasjerów (około 1350 euro) są wyższe niż w Polsce. W najbliższym czasie planowane jest otwarcie kolejnych placówek w Zvoleniu, Považskiej Bystricy, Nových Zámkach i Senicy.