Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
JACEG
|
aktualizacja

Blokowanie reklam zmorą wydawców. Jak walczą z Adblockiem?

2
Podziel się:

Blokowanie reklam w sieci to dla jednych zbawienie, dla innych zmora. Wydawcy serwisów internetowych dzięki reklamom zarabiają. A czytelnicy nie zawsze chcą je oglądać, dlatego używają narzędzi takich jak AdBlock. Jak portale sobie z tym radzą?

Blokowanie reklam to zjawisko, z którym walczy wielu wydawców internetowych.
Blokowanie reklam to zjawisko, z którym walczy wielu wydawców internetowych. (Pixabay)

AdBlock to narzędzie, z którym walczy przynajmniej jedna trzecia serwisów w sieci. Tak przynajmniej wynika z badań, które opisywał jakiś czas temu portal dobreprogramy.pl.

Według badania autorstwa IAB aż 8,8 mln polskich internautów korzysta z aplikacji blokujących wyskakujące na stronach reklamy. To mniej więcej 42 proc. osób, które regularnie korzystają z sieci.

Odsetek ten systematycznie rośnie. Jeszcze w 2012 roku były to zaledwie 3 mln osób, czyli około 15 proc.

AdBlock pustoszy przychody firm

Internauci nie chcą oglądać wyskakujących okienek z reklamami, ale z drugiej strony - to podstawowe źródło dochodów wszystkich portali internetowych, niezależnie od tematyki. Czy to strona o sporcie, czy o polityce czy o showbiznesie - zazwyczaj utrzymują się one właśnie z pieniędzy reklamodawców.

Według badania IAB AdBlocka używa:

  • 91 proc. internautów na komputerach,
  • 30 proc. użytkowników smartfonów,
  • 17 proc. użytkowników tabletów.

Wielu wydawców wypowiada wojnę blokowaniu reklam. Niektórzy zaczynają od próśb skierowanych do czytelników, by nie korzystali z tego typu aplikacji. Czasami zdarza się, że bez wyłączenia AdBlocka nie da się wejść na konkretną stronę. Co w takiej sytuacji robią internauci?

Z pomocą przychodzi IAB, które w swoim badaniu zapytało o tych internautów. Oto odpowiedzi:

  • 43 proc. osób rezygnuje z oglądania takiej strony,
  • 30 proc. czasami wyłącza AdBlocka, a czasami wychodzi ze strony,
  • 13 proc. ogląda stronę z zablokowanymi reklamami,
  • 7 proc. wyłącza oprogramowanie blokujące reklamy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
MX_Pandora
rok temu
Jeśli wyłączy się blokowanie reklam, to w ich morzu dosłownie ginie użyteczny tekst. Niekiedy trudno pominąć reklamę, bo nie wiadomo, w co kliknąć. Mam wadę wzroku i nie mam zamiaru przez to zainfekować sobie urządzenia, tym bardziej, że niektórzy dostawcy reklam są na tyle "uczciwi", że wraz z nimi przemycają szkodliwe oprogramowanie. Mogę zgodzić się na nieinwazyjną, delikatną reklamę, a nie na ścianę pstrokatych i migoczących, nie dających się wyłączyć okienek, przesłaniających i nachodzących na użyteczną treść danego artykułu prezentowanego na stronie. Inna sprawa, to reklamowane produkty oraz ich "wysoka" jakość. Przy zakupie NIGDY nie kieruję się reklamami. Kampanie reklamowe to kompletny bezsens, znacznie tylko zawyżające i tak już wysokie (w stosunku do zarobków) w naszym kraju ceny produktów. Z tego powodu blokowałem, blokuję i będę blokował reklamy. A jeśli się nie da, będę omijał takie portale internetowe szerokim łukiem.
Zwykły człowi...
3 lata temu
Nigdy nie kupuję reklamowanych produktów - reklama to oszustwo na wielką skalę Zakupione buty rozlatują się przed końcem gwarancji , koszulki odbarwiają się na słońcu już po kilku użyciach . Towar owszem ładny i ładnie zapakowany , ale chłam .Ptoducenci - stawiajcie na jakość a reklama wcale nie będzie wam potrzebna