Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
JACEG
|
aktualizacja

Blokowanie reklam zmorą wydawców. Jak walczą z Adblockiem?

0
Podziel się

Blokowanie reklam w sieci to dla jednych zbawienie, dla innych zmora. Wydawcy serwisów internetowych dzięki reklamom zarabiają. A czytelnicy nie zawsze chcą je oglądać, dlatego używają narzędzi takich jak AdBlock. Jak portale sobie z tym radzą?

Blokowanie reklam to zjawisko, z którym walczy wielu wydawców internetowych.
Blokowanie reklam to zjawisko, z którym walczy wielu wydawców internetowych. (Pixabay)
bCZKvVFh

AdBlock to narzędzie, z którym walczy przynajmniej jedna trzecia serwisów w sieci. Tak przynajmniej wynika z badań, które opisywał jakiś czas temu portal dobreprogramy.pl.

Według badania autorstwa IAB aż 8,8 mln polskich internautów korzysta z aplikacji blokujących wyskakujące na stronach reklamy. To mniej więcej 42 proc. osób, które regularnie korzystają z sieci.

Odsetek ten systematycznie rośnie. Jeszcze w 2012 roku były to zaledwie 3 mln osób, czyli około 15 proc.

bCZKvVFj

AdBlock pustoszy przychody firm

Internauci nie chcą oglądać wyskakujących okienek z reklamami, ale z drugiej strony - to podstawowe źródło dochodów wszystkich portali internetowych, niezależnie od tematyki. Czy to strona o sporcie, czy o polityce czy o showbiznesie - zazwyczaj utrzymują się one właśnie z pieniędzy reklamodawców.

Według badania IAB AdBlocka używa:

  • 91 proc. internautów na komputerach,
  • 30 proc. użytkowników smartfonów,
  • 17 proc. użytkowników tabletów.

Wielu wydawców wypowiada wojnę blokowaniu reklam. Niektórzy zaczynają od próśb skierowanych do czytelników, by nie korzystali z tego typu aplikacji. Czasami zdarza się, że bez wyłączenia AdBlocka nie da się wejść na konkretną stronę. Co w takiej sytuacji robią internauci?

bCZKvVFp

Z pomocą przychodzi IAB, które w swoim badaniu zapytało o tych internautów. Oto odpowiedzi:

  • 43 proc. osób rezygnuje z oglądania takiej strony,
  • 30 proc. czasami wyłącza AdBlocka, a czasami wychodzi ze strony,
  • 13 proc. ogląda stronę z zablokowanymi reklamami,
  • 7 proc. wyłącza oprogramowanie blokujące reklamy.
bCZKvVFK
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)