To już oficjalne. Rafał Brzoska przejmuje giganta. "Pełna kontrola"

InPost kupił pozostałe 70 proc. udziałów w Menzies Distribution Limited za 60,4 mln funtów brytyjskich i tym samym przejął pełną kontrolę nad operacjami logistycznymi Menzies Express i Newstrade - poinformował InPost w komunikacie.

Rafał Brzoska, twórca i prezes InPostuRafał Brzoska, twórca i prezes InPostu
Źródło zdjęć: © Getty Images | Mateusz Wlodarczyk

Przejęcie Menzies pozwala Grupie InPost w pełni kontrolować proces logistyczny w Wielkiej Brytanii. Polska spółka będzie mogła skalować operacje na rynku brytyjskim, aby sprostać rosnącemu popytowi. InPost chwali się w komunikacie, że w ostatnim roku notuje na tamtejszym rynku bardzo silny wzrost, co przełożyło się na trzykrotne zwiększenie przychodów w porównaniu z rokiem wcześniejszym.

- Naszym długofalowym celem jest zrewolucjonizowanie brytyjskiego rynku e-commerce. Razem z Menzies tworzymy zintegrowaną organizację, która pozwoli na zaspokojenie rosnącego popytu konsumentów na dostawy do paczkomatów w Wielkiej Brytanii - powiedział Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.

W ubiegłym roku Grupa InPost nabyła 30 proc. udziału w Menzies za 49,3 mln funtów, z możliwością zakupu pozostałych udziałów w ciągu 3 lat.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ile zarabia Hotel Arłamów? Michał Kozak w Biznes Klasie

- W jednej grupie łatwiej będzie nam odnosić sukcesy w branży logistycznej przez obsługiwanie rynku B2C w szybszym tempie - szczególnie, gdy coraz więcej brytyjskich konsumentów odkrywa zalety paczkomatów. Przejęcie pomaga połączyć mocne strony obu organizacji i opiera się na postępach komercyjnych osiągniętych pod kierownictwem CEO Menzies Group - powiedział Neil Kuschel, CEO InPost UK.

Menzies. Co wiemy o spółce, którą przejął InPost?

Menzies jest jedną z wiodących firm logistycznych w Wielkiej Brytanii. Przed transakcją składał się z trzech segmentów: Express, Newstrade i MDS. Transakcja dotyczy dwóch segmentów spółki - Express i Newstrade. Trzeci segment, MDS, odpowiedzialny głównie za transport pełnoładunkowy oraz magazyny został oddzielony od Menzies i pozostaje pod kontrolą Endless LLP - będzie nadal zarządzany przez obecny zespół, a InPost nadal zachowuje w nim 30 proc. udziałów.

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta