Amerykański dziennik _ The New York Times _ uruchomił chińską wersję swojej strony internetowej, wchodząc tym samym na największy na świecie rynek internetowy.
Portal jest przeznaczony dla _ wykształconych i zamożnych obywateli _ powiększającej się klasy średniej w Chinach. Jak informuje w czwartek BBC, decyzja _ NYT _ o wejściu na chiński rynek internetowy zapadła pomimo obaw dotyczących prowadzonej przez władze w Pekinie polityki cenzurowania treści zamieszczanych w sieci.
Nowojorska gazeta zapewnia, że będzie utrzymywała swe dziennikarskie standardy. _ - Nie tworzymy tego portalu na specjalne zamówienie chińskiego rządu, więc nie działamy jak chińska firma medialna _ - powiedział Joseph Kahn z działu zagranicznego _ NYT _. _ - Chiny mają w sieci bardzo mocną zaporę ogniową. Nie mamy nad tym kontroli. Żywimy jednak nadzieję i oczekujemy, że chińskie władze powitają z zadowoleniem to, co robimy _ - podkreślił.
Chiński rynek internetowy jest największy na świecie i stale rośnie. Obecnie w Chinach jest ponad pół miliarda użytkowników internetu i oczekuje się, że liczba ta będzie się zwiększać w najbliższych latach.
Ponieważ coraz więcej ludzi ma dostęp do internetu, firmy są zainteresowane wykorzystaniem tego środka przekazu w celu dotarcia poprzez reklamy do potencjalnych klientów. Największa w Chinach wyszukiwarka internetowa Baidu zanotowała na początku roku ponad 80-procentowy wzrost wpływów z reklam w porównaniu z rokiem ubiegłym.
_ NYT _ ma nadzieję, że jego chińska strona internetowa pomoże wejść na ten lukratywny rynek. Chcą się już na niej reklamować takie międzynarodowe marki jak Cartier, czy Salvatore Ferragamo.
Czytaj więcej w Money.pl Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej