Dino zwiększa zysk i przychody, ale wolniej niż szacowali analitycy
Grupa Dino Polska zwiększyła w trzecim kwartale 2025 roku zysk - do blisko 482 mln zł - i przychody (8,76 mld zł) w porównaniu do wyników sprzed roku. Z drugiej strony był to wynik niższy od oczekiwań analityków, którzy zakładali 497,9 mln zł zysku.
Wynik EBITDA osiągnął 750 mln zł, wzrastając o 11,4 proc. rok do roku, lecz również tutaj analitycy przewidywali lepsze wyniki (770,8 mln zł). Przychody Dino Polska wzrosły rok do roku o 15,2 proc. do poziomu 8,761 mld zł. Konsensus zakładał 8,966 mld zł. Spółka podała w raporcie, że świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za 40,2 proc. sprzedaży grupy w trzecim kwartale.
Wyniki finansowe Dino Polska za trzeci kwartał 2025
Dino Polska kontynuuje ekspansję na polskim rynku. Sieć otworzyła w trzecim kwartale 98 nowych sklepów, a od początku roku jest to już 245 nowych marketów. Na koniec września 2025 roku Dino dysponowało bazą 2933 marketów. Grupa zainwestowała ok. 1,57 mld zł w rozwój infrastruktury.
Zarząd prognozuje średni jednocyfrowy wzrost sprzedaży LFL w 2025 roku. Dino Polska planuje również zwiększać liczbę otwieranych sklepów i zainwestować około 2,0 mld zł w rozwój sieci, w tym w zaplecze logistyczne i moce produkcyjne Agro-Rydzyny.
Holendrzy nie chcieli ich wpuścić na rynek. "Dziś są pod wrażeniem"
Dług netto Grupy Dino na koniec września wyniósł 282,6 mln zł, wskaźnik wskazuje na umiarkowany wzrost zadłużenia firmy. Grupa wypracowała w trzecim kwartale z działalności operacyjnej mln zł, czyli 14,9 proc. więcej rdr, a po dziewięciu miesiącach w kwocie 1,607 mld zł.