Facebook zmienia nazwę. Zuckerberg ma nową wizję firmy
Spółka Facebook będzie się teraz nazywać "Meta" - ogłosił w czwartek jej szef Mark Zuckerberg, przedstawiając jednocześnie nową wizję rozwoju. Zmiana nie wpłynie jednak na nazwy samych produktów, jakie posiada firma. Portale Facebook czy Instagram dalej będą funkcjonować pod swoimi dotychczasowymi nazwami.
Zmianę ogłoszono podczas corocznej konferencji Facebook Connect, poświęconej wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości oraz projektowi "metawersum", nowej postaci internetu w VR.
- Chcę, byśmy z czasem byli postrzegani jako firma związana z metawersum - powiedział Zuckerberg. Jak dodał, obecna marka jest zbyt silnie związana z aplikacją Facebook, by odpowiednio odzwierciedlać to, czym zajmuje się firma.
Podczas wystąpienia pokazano, jak ma wyglądać internet w wirtualnej rzeczywistości. Zuckerberg odbył "spotkanie" ze znajomymi, reprezentowanymi przez trójwymiarowe awatary we wspólnym wirtualnym pokoju stylizowanym na statek kosmiczny.
Inflacja nadal rośnie. Komentarz ministra finansów. „To nie moment na drastyczne ruchy”
- W metawersum będziesz mógł robić wszystko, co możesz sobie wyobrazić: pracować, robić zakupy, bawić się, zamiast patrzeć na ekran, będziesz się czuł, jakbyś tam był - powiedział Zuckerberg.
Jak przyznał, choć do realizacji tej wizji jeszcze daleka droga, podstawowe części metawersum są już dostępne.