Kapitał ludzki siłą Polski. Tak budujemy globalną rozpoznawalność
Co sprawia, że Polska przyciąga globalnych inwestorów i coraz śmielej buduje swoją pozycję na świecie? Marcin Graczyk, rzecznik prasowy PAIH i Pełnomocnik Zarządu ds. ESG, wskazuje najważniejszy fundament polskiej marki – to ludzie.
Po 25 latach dynamicznych przemian Polska buduje markę gospodarki innowacyjnej, otwartej i przyciągającej globalne koncerny. W rozmowie z dziennikarzem Money.pl Marcin Graczyk podkreśla, że najważniejszym źródłem tego sukcesu są ludzie.
– To właśnie ludzie zmieniają polską gospodarkę, są rozpoznawalni na całym świecie, przyciągają duże globalne koncerny i są najlepszymi ambasadorami – nie ma wątpliwości.
Ekspert wyjaśnia, że inwestorzy podejmują decyzje o wejściu do Polski przede wszystkim ze względu na młodych, świetnie wykształconych specjalistów, którzy nie tylko budują międzynarodowe zespoły, lecz także tworzą firmy o globalnym potencjale. Polskie produkty i usługi coraz częściej kojarzone są z wysoką jakością i innowacyjnością – i to właśnie ta kombinacja staje się wizytówką naszej gospodarki.
Marcin Graczyk zwraca również uwagę na kluczowy warunek dalszego wzmacniania marki Polski: przedsiębiorcy muszą być dumni z tego, że są polskimi firmami. Tylko tak zbudują silny ekosystem za granicą i ułatwią kolejnym inwestorom wejście na nasz rynek.
Jak wiele polskich marek już dziś ma globalny zasięg i jak ich sukcesy przekładają się na wzrost rozpoznawalności całej polskiej gospodarki? Więcej w materiale wideo.