Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Na telefony internetowe wydaliśmy 658 mln zł

0
Podziel się:

Wartość rynku telefonii internetowej w Polsce, tzw. VoIP, w 2010 r. wzrosła o 27 procent.

Na telefony internetowe wydaliśmy 658 mln zł
(Dreamstime.com)

Wartość rynku telefonii internetowej w Polsce, tzw. VoIP, w 2010 r. wzrosła o 27 proc. i osiągnęła 658 mln zł - wynika z najnowszego raportu opracowanego przez firmę badawczą PMR.

VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) to technologia cyfrowa, która pozwala na rozmowy za pomocą internetu. Popularnie nazywana jest _ telefonią internetową _.

Z raportu PMR wynika, że w ciągu ostatnich czterech lat polski rynek telefonii internetowej sukcesywnie rósł, jednak w zmiennym tempie. W 2007 r., kiedy operatorzy telekomunikacyjni rozpoczęli promocję tych usług, liczba nowych użytkowników rosła w szybkim tempie. Rynek wzrósł wtedy o ponad 90 proc. i osiągnął wartość 403 mln zł.

Z kolei w 2009 r. wzrost osiągnął zaledwie 5 proc. (520 mln zł). _ Stało się to wbrew oczekiwaniom operatorów, którzy byli przekonani, że kryzys przyniesie zwiększone zainteresowanie telefonią internetową z racji niższych kosztów. W segmencie klientów indywidualnych widoczny był rekordowo niski przyrost liczby nowych abonentów. Podobna sytuacja miała miejsce w segmencie biznesowym _ - uważa analityk rynku telekomunikacyjnego i IT w PMR Zoran Vuckovic.

W 2010 roku było już jednak lepiej - operatorzy sieci kablowych zanotowali jeden z największych przyrostów liczby nowych abonentów. Zadecydowały o tym spadające ceny połączeń, coraz większa liczba darmowych minut do wykorzystania w abonamencie oraz możliwość zakupu telefonii internetowej w pakiecie z innymi usługami (m.in. internetem i telewizją).

Eksperci wskazują, że w ubiegłym roku wzrosło jednak zainteresowanie usługą w sektorze małych i średnich firm. Dla operatorów VoIP pełni funkcję dodatkowej usługi, którą można klientom zaoferować w ramach większego pakietu jako tańszy, a co za tym idzie bardziej konkurencyjny ekwiwalent tradycyjnej telefonii stacjonarnej.

PMR to firma specjalizująca się w dostarczaniu informacji rynkowych oraz usług firmom zainteresowanym rynkami Europy Środkowo-Wschodniej. Zatrudnia analityków i ekspertów zajmujących się m.in. IT, rynkiem telekomunikacyjnym, farmaceutycznym, budowlanym i handlowym. Wydaje m.in. publikacje biznesowe i świadczy usługi konsultingowe.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/95/t91487.jpg ) ] (http://manager.money.pl/news/artykul/polacy;rezygnuja;z;telefonow;stacjonarnych;wola;komorki,38,0,603942.html) Polacy rezygnują z telefonów stacjonarnych, wolą komórki Tradycyjny telefon jest już tylko w co drugim domu.
[ ( http://static1.money.pl/i/manager/o/artykuly/10735/20626_phone.tiny.jpg ) ] (http://manager.money.pl/strategie/emarketing/artykul/polska;telefonia;internetowa;rosnie;w;sile;freeconet;laczy;sie;tlenofonem,219,0,593115.html) Polska telefonia internetowa rośnie w siłę. FreecoNet łączy się Tlenofonem Wczoraj ogłoszono połączenie dwóch największych konkurentów na Polskim rynku telefonii internetowej - FreecoNet iTlenofon. Duży udział operatorów w rynku, może pozwolić na konkurowanie z telefonią stacjonarną.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)