Nie wykupił OC. Teraz ma 4,7 mln zł długu

Brak obowiązkowego ubezpieczenia OC może prowadzić do katastrofalnych skutków finansowych, co pokazuje przypadek kierowcy, który po spowodowaniu wypadku musi zwrócić Ubezpieczeniowemu Funduszowi Gwarancyjnemu aż 4,7 mln zł - podaje motoryzacja.interia.pl.

Nie wykupił OC. Teraz ma 4,7 mln zł długu (zdj. ilustracyjne)Nie wykupił OC. Teraz ma 4,7 mln zł długu (zdj. ilustracyjne)
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | DAREK11
oprac.  MZUG

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG), który wspiera ofiary wypadków spowodowanych przez nieubezpieczonych kierowców, wypłacił łącznie 4,7 mln zł na odszkodowania, leczenie, zadośćuczynienie i renty dla poszkodowanego w wyniku wypadku. Kierowca, który spowodował kolizję, prowadził pojazd historyczny z czasów PRL, nieposiadający obowiązkowego OC.

Wypadek miał miejsce podczas zmiany pasa ruchu. Nieubezpieczony kierowca zepchnął inny samochód na barierkę energochłonną. Poszkodowany doznał poważnych obrażeń, w tym uszkodzenia rdzenia kręgowego i złamania kręgosłupa, co znacząco zwiększyło koszty leczenia oraz wypłatę renty na zwiększone potrzeby.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Sprzedaje 15 tysięcy okularów miesięcznie. "Marża sięga 90 proc."

Wysokie koszty braku ubezpieczenia

Średni koszt rocznej polisy OC wynosi około 600-700 zł, podczas gdy krótkoterminowe ubezpieczenie dla pojazdów historycznych można nabyć już za 150-200 zł. W świetle polskiego prawa pojazdy zabytkowe mogą być czasowo nieubezpieczone, ale wyłącznie wtedy, gdy nie są użytkowane na drogach publicznych.

Mamy kilka takich przypadków, w których za nieubezpieczonego sprawcę zapłaciliśmy ponad milion złotych. Rekordzista ma do zwrotu aż 4,7 mln zł – mówi Damian Ziąber z UFG, wskazując na ogromne ryzyko wynikające z braku polisy OC.

Portal autokult.pl zauważa, że problem nieubezpieczonych kierowców w Polsce jest znaczny. Łączne zadłużenie sprawców wypadków drogowych, którzy w chwili zdarzenia nie mieli OC, wynosi 375 mln zł. Średnio jedna osoba ma do zwrotu 22 tys. zł. W 2023 roku wszczęto postępowania wobec 350 tys. właścicieli pojazdów, którzy nie dopełnili obowiązku ubezpieczeniowego.

Wybrane dla Ciebie
Obniżka prądu o 33 proc. Nawrocki: głęboko przemyślane rozwiązanie
Obniżka prądu o 33 proc. Nawrocki: głęboko przemyślane rozwiązanie
Jest ruch Senatu. Koniec najdłuższego w historii shutdownu coraz bliżej
Jest ruch Senatu. Koniec najdłuższego w historii shutdownu coraz bliżej
Niemcy zainwestują w surowce. Chcą uniezależnić gospodarkę od Chin
Niemcy zainwestują w surowce. Chcą uniezależnić gospodarkę od Chin
RegioJet przygotowuje skargę do Komisji Europejskiej. Jest odpowiedź PKP Intercity
RegioJet przygotowuje skargę do Komisji Europejskiej. Jest odpowiedź PKP Intercity
UE wyeliminuje z rynku chińskich gigantów? Bruksela rozważa zakaz
UE wyeliminuje z rynku chińskich gigantów? Bruksela rozważa zakaz
Hiszpanie chwalą Polskę. "Nowe serce przemysłowe Europy". Widzą też zagrożenie
Hiszpanie chwalą Polskę. "Nowe serce przemysłowe Europy". Widzą też zagrożenie
"Czarne chmury nad Trumpem". Piszą, w jakiej sytuacji się znalazł
"Czarne chmury nad Trumpem". Piszą, w jakiej sytuacji się znalazł
Czesi budują nowe autostrady. Polska droga S3 przestanie kończyć się w polu
Czesi budują nowe autostrady. Polska droga S3 przestanie kończyć się w polu
Trzeci atak w ciągu miesiąca. Ukraińskie drony uderzyły w bazę paliwową na Krymie
Trzeci atak w ciągu miesiąca. Ukraińskie drony uderzyły w bazę paliwową na Krymie
Sejm złagodził przepisy dot. magazynów energii. Branża chce więcej
Sejm złagodził przepisy dot. magazynów energii. Branża chce więcej
Wzrosty na GPW. "Nie jest najgorzej, obroty są solidne"
Wzrosty na GPW. "Nie jest najgorzej, obroty są solidne"
Ryanair w tym tygodniu wprowadza obowiązkowe cyfrowe karty pokładowe
Ryanair w tym tygodniu wprowadza obowiązkowe cyfrowe karty pokładowe