Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|

Nocowanie.pl w nowej siedzibie. 15 lat temu zaczynali od studenckiego projektu

14
Podziel się:

15 lat temu serwis Nocowanie.pl zadebiutował w internecie. Dziś jest to najważniejsza polska wyszukiwarka miejsc noclegowych na terenie kraju, a z jednoosobowej działalności studenckiej przekształcił się w firmę zatrudniającą sto osób.

Nocowanie.pl w nowej siedzibie. 15 lat temu zaczynali od studenckiego projektu
(WP)

We wtorek serwis Nocowanie.pl oficjalnie wprowadził się do biura w nowoczesnym budynku przy ul. Nałęczowskiej w Lublinie. Na miejscu pojawił się prezydent Lublina Krzysztof Żuk oraz Jacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna Polska, do której od 2016 r. należy serwis.

- Pierwsze biuro znajdowało się w budynku zajmowanym obecnie przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Zostało otwarte w 2006 roku i zajmowało 10 metrów kwadratowych. W roku 2020 tych metrów jest 1400, a oprócz Nocowanie.pl, na tej przestrzeni mieści się też lubelska redakcja Wirtualnej Polski – mówił Kamil Ruciński, CEO serwisu.

Zobacz także: Bon turystyczny nie dla wszystkich. "To tylko ułamek problemów"

Wszystko stworzyli sami

Choć dziś Nocowanie.pl to czołowy serwis umożliwiający wyszukiwanie miejsc noclegowych na terenie Polski, to jego początki sięgają pokoju w akademiku.

Wszystko zaczęło się w 2003 roku, kiedy Kamil Ruciński, wówczas student Politechniki Lubelskiej, przygotowywał swoją pracę dyplomową. Stworzył wtedy internetowy serwis swojego rodzinnego miasta Kazimierza Dolnego. Na jego łamach prezentował aktualne informacje oraz oferty noclegowe. Pomysł okazał się trafiony, a już dwa lata później pojawiło się Nocowanie.pl, będące kontynuacją pierwszego projektu, ale na ogólnopolską skalę.

– Całą pracę wykonywałem wtedy sam, z redakcyjną pomocą żony. Pierwsze skrypty strony pisałem samodzielnie, w międzyczasie rysowałem projekt graficzny, robiłem zdjęcia i składałem newsy i oferty reklamowe dla potencjalnych klientów – wspomina po latach Kamil Ruciński.

Okazało się, że wyszukiwarka cieszy się dużym zainteresowaniem, więc po kilku latach Rucińscy, którzy do tej pory pracowali w warszawskich korporacjach, złożyli wypowiedzenia, wrócili do Lublina i na poważnie zajęli się rozwojem Nocowanie.pl. Zatrudnili współpracowników, którzy im w tym pomogli: zajmowali się zbieraniem i weryfikowaniem ofert, sprzedażą reklam czy tworzeniem tekstów.

Jak wygląda bilans po 15 latach działalności?

–Możemy się pochwalić ponad 3 milionami turystów miesięcznie, około 60 tysiącami zapytań o nocleg dziennie oraz ponad 50 milionami odsłon serwisu miesięcznie – mówi Kamil Ruciński. – Turyści znajdą u nas wszystko, co potrzebne jest do zaplanowania wyjazdu, czyli informacje o imprezach oraz atrakcjach w miejscowości, którą odwiedzają, a także artykuły o miejscach wartych odwiedzenia - dodaje.

Część Grupy Wirtualna Polska

– Wspólnie z Wirtualną Polską przez ostatnie 4 lata podwoiliśmy zatrudnienie i ponad trzykrotnie zwiększyliśmy przychody. Zostaliśmy wyróżnieni przez redakcję Dziennika Wschodniego jako najbardziej rentowna spółka w województwie lubelskim. – dodaje Kamil Ruciński.

Także Jacek Świderski jest bardzo zadowolony ze współpracy.

- Konkurujemy z firmami, których kapitalizacja jest wyższa niż wielu państw świata – np. z Facebookiem czy Booking.com. Jeśli ktoś chce pracować w firmie, w której zdobędzie niesamowite umiejętności, to może to zrobić bez opuszczania rodzinnych okolic – powiedział zachęcając absolwentów lubelskich uczelni do aplikowania o pracę w serwisie Nocowanie.pl. - Chcemy pielęgnować tradycję rzucania rękawicy globalnym graczom. Bo Nocowanie.pl vs Booking to walka Goliata z Dawidem, a Kamil sobie świetnie radzi.

Kolejnym ważnym krokiem w rozwoju firmy był zakup serwisu eholiday.pl. 5 października 2020 roku eholiday.pl i Nocowanie.pl połączyły siły pod szyldem portalu z Lublina. Tym samym powstał największy polski serwis noclegowy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(14)
WYRÓŻNIONE
obserwator
4 lata temu
Nocowanie przez 15 lat nie potrafiło zrobić systemu rezerwacji online z prawdziwego zdarzenia. Dlatego teza, że ten serwis konkuruje z Bookingiem jest wyssany z palca. Dla Bookinga to żadna konkurencja. Nocowanie może tylko rywalizować z serwisami typu OTA pod kątem liczby odsłon, niczym więcej. Jednak dla obiektów ważny jest ruch, który konwertuje. Jeszcze 10, 15 lat temu hotele były skłonne płacić abonamenty, teraz chcą płacić za efekt i dzielić się prowizją za zrealizowaną rezerwację. Tego CEO Nocowania nie potrafi zrozumieć. W dodatku Nocowanie kupuje serwis eholiday.pl tylko po to, by wyciągnąć z niego co się tylko da, wywalić z niego najlepszych ludzi i w kilka lat zaorać cały brand. Gdzie tu sens, gdzie tu logika?
Obywatel Pisz...
4 lata temu
15 lat na rynku i nie potrafią wykonać z tysiącami babć od wynajmu lokali wersji ze statusem online ilości miejsc do wynajęcia. Ciągle trzeba dzwonić do lokalu YYY i pytać czy wolne.
off noc
4 lata temu
Ten serwis jest kompletnie do Bani tyle samo płaci osoba mająca 20 domków i tyle samo ta co ma jeden, ceny co roku wyższe , a rezerwacja nie gwarantuje klienta.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (14)
Paulina
2 lata temu
Z nocowania lepiej odejść do nadmorze.pl, tam dają mi mnóstwo rezerwacji i dobrą reklamę na stronie głównej lub w wolnych miejscach za grosze
mario7777
4 lata temu
Na olx szybciej znajdziemy nocleg
hotelarz
4 lata temu
Konkurować z bookingiem??? Śmiech na sali... Eholiday miał rezerwacje online jak booking i płaciło im się za efekt, byli kilka lat do przodu przed nocowaniem. Nocowanie dostało po nich rezerwacje online, ale nie potrafiło zrozumieć i rozwinąć tematu. Jak więc chcecie konkurować z bookingiem? Jeszcze podwyższając abonament? Lepiej już pokazać się na olx, bo są konkretne zapytania, a w nocowaniu zapytania jak się kończy abonament, a potem cisza... Eholiday sprzedali, bo wiedzieli, że to jest dobry czas, żeby zarobić, nocowanie dostało kurę znoszącą złote jajka, ale ją zarżnęli, bo nie czuli tematu...
§.
4 lata temu
Idz na "SimilarWeb" i nie 50 milionow odslon miesiecznie, 4,8 miliona odslon miesiecznie.
obserwator
4 lata temu
Nocowanie przez 15 lat nie potrafiło zrobić systemu rezerwacji online z prawdziwego zdarzenia. Dlatego teza, że ten serwis konkuruje z Bookingiem jest wyssany z palca. Dla Bookinga to żadna konkurencja. Nocowanie może tylko rywalizować z serwisami typu OTA pod kątem liczby odsłon, niczym więcej. Jednak dla obiektów ważny jest ruch, który konwertuje. Jeszcze 10, 15 lat temu hotele były skłonne płacić abonamenty, teraz chcą płacić za efekt i dzielić się prowizją za zrealizowaną rezerwację. Tego CEO Nocowania nie potrafi zrozumieć. W dodatku Nocowanie kupuje serwis eholiday.pl tylko po to, by wyciągnąć z niego co się tylko da, wywalić z niego najlepszych ludzi i w kilka lat zaorać cały brand. Gdzie tu sens, gdzie tu logika?