Otrzymaj dofinansowanie na rozwój sklepu online w ramach Programu Polska Bezgotówkowa
Zgodnie z danymi Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości sektor MŚP generuje aż 45,4 proc. całego PKB Polski, przy czym mikroprzedsiębiorstwa odpowiadają za 28,2 proc. jego ogólnej wartości. [1] Można zaryzykować stwierdzenie, że nasza gospodarka "małymi firmami stoi". A te często potrzebują wsparcia – zwłaszcza w obszarze cyfryzacji i innowacyjności. Fundacja Polska Bezgotówkowa wychodzi naprzeciw potrzebom mikro- i małych przedsiębiorców, oferując im wsparcie finansowe na wdrożenie systemów płatności elektronicznych w ramach swojego flagowego programu.
Czym jest Program Polska Bezgotówkowa?
Dla wielu małych firm i osób dopiero startujących z własnym biznesem kwestia cyfryzacji biznesu schodzi na dalszy plan. Fundacja Polska Bezgotówkowa przekonuje właścicieli biznesów, że wdrożenie płatności cyfrowych na samym początku działalności jest istotnym elementem gry rynkowej.
– Celem naszych działań jest eliminowanie barier w dostępie do rozwiązań płatniczych oraz wzmacnianie konkurencyjności i innowacyjności małych firm. Największą barierą na drodze do ich wzrostu i skalowania działalności jest często brak wystarczających środków finansowych na rozwój i inwestycje. Dlatego chcemy ułatwić decyzję przedsiębiorcom, którzy zastanawiają się nad uruchomieniem działalności w internecie i wesprzeć ich merytorycznie oraz finansowo w jednym z kluczowych obszarów handlu internetowego, czyli w płatnościach, gdyż ich sprawne i bezpieczne wdrożenie ma ogromne znaczenie dla sukcesu sklepu internetowego – mówi Joanna Erdman, prezeska zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.
To inicjatywa skierowana głównie do firm, które jeszcze nie przyjmują płatności kartą – w sklepie stacjonarnym albo online – lub nie robiły tego przez ostatnie 12 miesięcy.
Lista potencjalnych beneficjentów jest jednak dłuższa. Program jest też otwarty dla przedsiębiorstw, które mają już terminale (włączając w to urządzenia z poprzednich edycji programu), a także dla tych, które wcześniej sprzedawały przez platformy typu marketplace, o ile teraz uruchamiają własny e-sklep.
Co można zyskać? W ramach wsparcia przedsiębiorcy mogą liczyć na pokrycie kosztów wdrożenia płatności elektronicznych oraz obsługi transakcji kartowych – przez maksymalnie 12 miesięcy lub do momentu osiągnięcia 50 tys. zł obrotu brutto. To konkretna pomoc dla tych, którzy dopiero zaczynają lub chcą rozwinąć sprzedaż w internecie, bez konieczności inwestowania na starcie.
Dofinansowanie pokrywa zarówno instalację i użytkowanie terminali płatniczych, jak i obsługę transakcji kartowych. A jeśli firma decyduje się na uruchomienie sklepu internetowego, może otrzymać wsparcie przy integracji płatności online. Zyskać można zatem całkiem sporo.
– Program Polska Bezgotówkowa to okazja, aby usprawnić procesy transakcyjne w e-sklepie, co nie tylko poprawi jakość obsługi klientów, ale także pozwoli na zwiększenie konkurencyjności małych firm – dodaje Joanna Erdman.
Do tej pory do Programu Polska Bezgotówkowa przystąpiło ponad pół miliona przedsiębiorców oraz instytucji, w których łącznie zainstalowano 672 tys. urządzeń służących do obsługi płatności cyfrowych.
Aby skorzystać z Programu, wystarczy wypełnić formularz na stronie Fundacji Polska Bezgotówkowa (www.polskabezgotowkowa.pl) i wybrać ofertę jednego z dostępnych agentów rozliczeniowych lub banków.
Za całym przedsięwzięciem stoi wspomniana już Fundacja Polska Bezgotówkowa, wspierana przez kluczowych graczy sektora finansowego – w tym gronie są m.in. Mastercard, Visa, Ministerstwo Finansów, banki i agenci rozliczeniowi.
Ich wspólny cel jest jasny: sprawić, by bezgotówkowe płatności były powszechnie dostępne, bezpieczne, wygodne i opłacalne dla najmniejszych przedsiębiorców.
Prognozy są klarowne – rynek e-commerce rośnie i rośnie
Cel ten powinien przyświecać też przedsiębiorcom, z badań wynika bowiem, że 79 proc. polskich internautów robi regularnie zakupy w internecie. Chcą oni płacić za towary i usługi przede wszystkim szybko. 69 proc. wykorzystuje w tym celu opcję szybkiego przelewu, natomiast 63 proc. korzysta z płatności BLIK. To olbrzymi potencjał do zagospodarowania. [2]
– Jako Fundacja, chcemy przede wszystkim wesprzeć narzędziowo i kompetencyjnie przedsiębiorców w obszarze płatności internetowych, które z kolei są jednym z czynników determinujących sukces w biznesie internetowym. Wierzymy, że i w tym obszarze możemy wspólnie wiele osiągnąć, odkrywając przed polskimi firmami potencjał wejścia na inne rynki oraz możliwości płynące z digitalizacji zakupów i handlu internetowego. A jest o co powalczyć, ponieważ polski rynek e-commerce jest uznawany za jeden z najszybciej rosnących w Europie, a według prognoz CBRE, zakupy online w Polsce w 2026 roku mogą stanowić 23% handlu detalicznego – komentuje prognozy dot. rynku e-commerce Joanna Erdman.
Dla wielu polskich konsumentów kluczowym czynnikiem przy pierwszym zakupie w nowym e-sklepie jest prosty i wygodny sposób płatności – wskazuje na to 21 proc. badanych. Jak pokazują dane, to właśnie kwestie związane z płatnościami często decydują o tym, czy klient sfinalizuje transakcję. To również jedna z głównych przyczyn porzucania koszyków zakupowych.
Click to Pay – szybko, łatwo i bezpiecznie
Jednym z rozwiązań, które odpowiada na oczekiwania konsumentów w zakresie prostych i bezpiecznych płatności, jest Click to Pay – globalny standard płatności kartą w internecie.
Umożliwia on szybkie i jednolite płacenie w różnych e-sklepach bez konieczności każdorazowego wpisywania danych karty, logowania czy zapamiętywania haseł. Wystarczy raz zapisać kartę, by w przyszłości płacić szybko, łatwo i bezpiecznie.
Dla konsumenta to nowa jakość obsługi niezależnie od miejsca zakupu. Im więcej sklepów będzie ją świadczyć, tym częściej konsumenci będą w stanie skorzystać z wygody, jaką zapewnia Click to Pay.
Czy to bezpieczne? Tak – system korzysta z technologii tokenizacji, która zastępuje dane karty unikalnym cyfrowym tokenem, zwiększając tym samym poziom bezpieczeństwa transakcji.
Więcej informacji: https://polskabezgotowkowa.pl/dla-firm/oferta/
[1] Źródło: https://businessinmalopolska.pl/uploads/pdf/publication/raport-o-stanie-sektora-msp-w-polsce-2024.pdf