Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

P&G to szkoła dla młodych, zdolnych liderów

1
Podziel się:

W czerwcu firma P&G świętowała ponad 25 lat obecności w Polsce. W tym czasie utworzyła ponad 3800 miejsc pracy stając się kuźnią talentów i miejscem, które przyciąga młodych liderów. Mogą oni skorzystać z wielu programów rozwojowych pozwalających na pracę w globalnej firmie słynącej z innowacji w biznesie.

P&G to szkoła dla młodych, zdolnych liderów
(Materiały prasowe)

P&G to nie tylko jedna z największych firm FMCG oraz jeden z najważniejszych inwestorów zagranicznych w Polsce, ale również firma, której działalność na polskim rynku działa bardzo szeroko. W ciągu 25 lat koncern w Warszawie ulokował nie tylko Biuro Główne, ale także fabrykę pieluszek Pampers, Globalne Centrum Usług Biznesowych (GBS) oraz Europejskie Centrum Planowania i Logistyki (PSC). Z kolei w województwie łódzkim firma zlokalizowała dwie kolejne fabryki - Gillette w Łodzi oraz fabrykę kosmetyków do pielęgnacji skóry w Aleksandrowie Łódzkim. To sprawia, że firma stale poszukuje nowych talentów o bardzo zróżnicowanym profilu, których przyciąga na wiele sposobów, przedstawiając im wiele możliwości rozwoju.

Studenci z szansą na karierę menedżerską

„Organizacja budowana od wewnątrz” – tak firma określa swoją filozofię. Oznacza to, że na początkowe stanowiska menedżerskie zatrudnia jeszcze studentów lub świeżo upieczonych absolwentów, którzy mają szansę rozwijać swoją karierę, a nawet stanąć na czele firmy jako jej CEO.

Najlepszą drogą do takiego sukcesu jest udział w programie „CEO Challenge”, w którym młodzi ludzie, studenci uczelni ekonomicznych, mają okazję sprawdzić się jako przyszli liderzy biznesu. Udział w programie to nie tylko rywalizacja z równie utalentowanymi rówieśnikami – to także możliwość poznania pracy w P&G „od kuchni”. Uczestnicy muszą się wykazać nie tylko wiedzą biznesową, ale także umiejętnością analizy danych, kierowania różnorodnym zespołem czy kreatywnego rozwiązywania problemów – często pod presją czasu. Podstawą zmagań są symulacje, które pozwalają studentom na zmierzenie się z wyzwaniami typowymi dla kadry menadżerskiej P&G. Najlepsi mają szansę dołączyć do P&G i tworzyć strategie biznesowe dla produktów obecnych w 90% domów w Polsce.

Przyszłych ekspertów IT firma zachęca do udziału w programie IT Business Challenge. Uczestnicy tego konkursu mogą przekonać się na czym polegają codzienne wyzwania dla specjalistów IT w P&G oraz jak przebiega proces tworzenia innowacji i rozwiązań dla biznesu w międzynarodowym i interdyscyplinarnym środowisku. Mają także okazję skorzystać z coachingu i programu mentoringowego. Młode talenty z branży IT są szczególnie poszukiwane przez P&G, bowiem warszawskie Centrum Usług Biznesowych to jedno z trzech takich centrów firmy na świecie. Zespół ponad 250 specjalistów IT stworzył i na co dzień zarządza ponad 130 rozwiązaniami o globalnym zasięgu, cały czas pracując nad kolejnymi innowacjami.

Jako pracodawca firma także dąży do stworzenia równych rozwoju szans dla kobiet i mężczyzn. od dawna prowadzi wiele programów, które wspierają równą reprezentację płci wśród swoich menedżerów, zwłaszcza podejmuje wiele wysiłków, by zachęcić kobiety do rozwijania swojej kariery w centrum IT i fabrykach firmy. Służą temu m.in. takie inicjatywy jak Program Future Female Leader – skierowany zarówno do przyszłych ekspertek IT jak i dla studentek uczelni technicznych, które zdobywając doświadczenie w fabrykach P&G w Polsce mają szansę na karierę w nowoczesnych fabrykach firmy.

Od pierwszego dnia obecności w P&G stojący u progu kariery młodzi ludzie przejmują odpowiedzialność za konkretne obszary biznesowe. Mają okazję realizować konkretne projekty, które służą konsumentom i przyczyniają się do rozwoju biznesu. Dla P&G, producenta takich marek jak Ariel, Always, Gillette, Head & Shoulders czy Pampers „Day 1” filozofia, dzięki której pracownik od pierwszego dnia mierzy się z ambitnymi zadaniami przynoszącymi wymierne korzyści dla firmy, jest bardzo ważna.

Jakich talentów szuka P&G? Cenione są umiejętności analizowania danych i informacji, współpraca w zespole, umiejętność rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, a także zdolność do kreatywnego myślenia. Takie kompetencje społeczne mają szczególnie duże znaczenie w świetle postępującej transformacji cyfrowej, z którą mierzy się także biznes, stawiając przed młodą generacją menedżerów bardzo konkretne wymagania.

Obecnie młodzi ludzie szukając wymarzonego miejsca pracy, zwracają dużą uwagę na to, czy dana firma promuje pozytywne postawy wobec ważnych kwestii kulturowych. Elastyczność jest jednym z kluczowych czynników w procesie wyboru miejsca pracy przez młode talenty. P&G jest tego świadoma, dlatego też w firmie od lat rozwijana jest strategia biznesowa dotycząca elastycznych modeli pracy, Flex@Work. Jest ona odpowiedzią na potrzeby pogodzenia pracy z życiem rodzinnym pracowników w danym okresie ich życia. Jej rozwinięcie to polityka urlopów rodzicielskich #ShareTheCare, wprowadzona wiosną tego roku. Pozwala ona świeżo upieczonym ojcom na uzyskanie dodatkowych 6 tygodni płatnego urlop. Dzięki #ShareTheCare, ojcowie mogą skorzystać łącznie z 8 tygodni płatnego urlopu.

W ciągu 25 lat obecności P&G w Polsce, rynek pracy – podobnie jak sam koncern - rozwijał się dynamicznie. P&G to firma, która uchodzi za szkołę liderów, ale to również koncern prowadzony przez liderów. Dlatego warto posłuchać kilku wskazówek dla młodych talentów, które przygotowała Geraldine Huse, Prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej.

1.Ucz się i zachowaj pokorę.

Życie jest nieustanną nauką. W nowoczesnym biznesie najłatwiej znaleźć dowód na prawdziwość tego stwierdzenia, bo przecież zawsze można coś poprawić i udoskonalić. Trzeba aktywnie szukać tych rozwiązań. Należy mieć jednak pokorę, ponieważ nie zawsze nasze pomysły muszą być najlepsze z możliwych. Musimy się też nauczyć, że nie znajdziemy wszystkich odpowiedzi na nasze pytania. Czasy, w których przyszło nam żyć są tak dynamiczne, że znaków zapytania będzie coraz więcej, a my będziemy musieli się w tym odnaleźć.

2.Pamiętaj, że kreatywność nie zna granic.

Innowacja to nie tylko nowe produkty czy usługi. To również usprawnienia istniejących już rozwiązań i wzbogacenie ich o funkcjonalności, które jeszcze bardziej zwiększają komfort konsumenta oraz przyspieszają szybkość jego obsługi. To ciągły proces, który nie ma końca. Kreatywny umysł to warunek konieczny do prowadzenia biznesu odpowiadającego na wyzwania, jakie stawia współczesny świat.

3.Bądź nieustraszony. Idź do przodu.

Do odważnych świat należy. Tym bardziej w biznesie, który zawsze wyrasta z ryzyka wpisanego przecież w jego istotę. Kto boi się podejmować decyzje, nigdy go nie rozwinie i zostanie daleko w tyle za innymi. Wówczas niepowodzenie będzie tylko kwestią czasu. Dlatego nie należy stać w miejscu, tylko iść do przodu, niekiedy pod prąd.

4.Angażuj się i głową, i sercem.

Nikt nie kwestionuje, że w biznesie trzeba kierować się racjonalną analizą, ale nie tylko ona musi być motorem tej działalności. Równie duże znaczenie ma inteligencja emocjonalna, zwłaszcza zdolność tworzenia więzi i współpracy z innymi na rzecz osiągania wspólnych celów. Nawet najlepsza praca w pojedynkę to za mało, liczy się siła zespołu.

5.Aby odnosić sukcesy, współpracuj.

Gdy mówimy o biznesie, to myślimy przede wszystkim o konkurencji. Aby konkurować z innymi, musimy jednak współpracować ze sobą, czyli tworzyć zespoły oparte na integracji i różnorodności, w której tkwi właśnie klucz do sukcesu. Z burzy mózgów zawsze wyjdzie coś bardziej przemyślanego niż z jednostkowego wysiłku. Niezależnie od stanowiska, wszyscy pracujemy na sukces, który jest zasługą wszystkich.

6.Aby zwyciężać, zmieniaj w zrównoważony sposób.

Poza osiąganiem zysków biznes powinien również pracować na swój dobry wizerunek. Dziś nie może liczyć na pozytywny odbiór, jeśli nie bierze pod uwagę potrzeb innych – lokalnych społeczności oraz środowiska naturalnego. Zrównoważony rozwój to zatem najlepsza metoda z jednej strony rozwijania biznesu, a z drugiej budowania świata, w której ma on w ogóle rację bytu.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Informacja prasowa
KOMENTARZE
(1)
Tom34
5 lata temu
Nie polecam tej firmy nikomu ....