Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
KUC
|

PGE rezygnuje z ładowania samochodów elektrycznych

10
Podziel się:

Polska Grupa Energetyczna nie chce już rozwijać sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych i szuka chętnego na ich przejęcie. PGE i 4Mobility stracą na rzecz GDDKiA wadium za ładowarki, których nie wybudują już przy autostradach A1, A2 i A4 – ustaliło WysokieNapiecie.pl.

PGE rezygnuje z ładowania samochodów elektrycznych
(East News, Piotr Kamionka, REPORTER)

- Konsorcjum PGE Nowa Energia i 4Mobility 6 lipca zrezygnowało z podpisania z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad umów dzierżawy nieruchomości pod stacje ładowania na MOP-ach przy autostradach A1, A2 i A4 – poinformował portal WysokieNapiecie.pl rzecznik prasowy GDDKiA Szymon Piechowiak.

Jak dodał, dyrekcja jeszcze w tym roku ponownie chce zaoferować dzierżawę tych miejsc pod stacje ładowania innym zainteresowanym.

To oznacza, że PGE Nowa Energia, czyli spółka powołana do rozwijania nowych produktów i usług w koncernie PGE oraz 4Mobility, czyli dostawca usług carsharingu, w którego przed rokiem zainwestowało PGE, stracili 50 tys. zł wadium na rzecz GDDKiA.

Zobacz także: Mity o elektromobilności: MIT 1

Kierowcy "elektryków" dłużej poczekają natomiast na sześć szybkich stacji ładowania na MOP-ach: Skoszewy (po obu stronach A1), Ciosny (po obu stronach A2), Prószków (A4) i Krajków Północ (A4).

PGE rezygnuje z elektromobilności

To jednocześnie pierwszy jasny sygnał, że PGE rezygnuje z rozwijania się w obszarze elektromobilności. Chociaż aktualna strategia koncernu wciąż zakłada, ze „wśród nowych rozwiązań technologicznych będących w obszarze zainteresowania Grupy PGE są m.in. magazyny energii, elektromobilność, technologia power to gas, skroplony gaz ziemny - LNG, energetyka rozproszona, inteligentne rozwiązania zintegrowane oraz budowa instalacji zgazowania węgla”, to w praktyce PGE wycofuje się z tych inwestycji.

Spółka zamyka projekty rozwojowe i zwalnia odpowiedzialnych za nie ludzi. Część z nich sama ze spółki już odeszła lub właśnie szuka nowej pracy. Cięcia mają ograniczyć koszty jej funkcjonowania.

To o tyle zaskakujące, że jeszcze na początku roku PGE miała najbardziej ambitne plany rozwoju stacji ładowania e-samochodów w Polsce. Do końca tego roku chciała oddać kierowcom aut elektrycznych 283 nowe punkty ładowania i stać się tym samym drugą największą sieci w kraju.

"PGE odstąpiła od realizacji inwestycji w obszarze elektromobilności w związku z realizowanym w Grupie PGE procesem optymalizacji zadań i projektów" – poinformowało nas biuro prasowe spółki.

"PGE podjęła działania mające na celu pozyskanie nowego partnera i przekazania projektu w ręce wiarygodnego kontrahenta, który będzie go kontynuował. Rozwój infrastruktury do ładowania samochodów elektrycznych pozostaje projektem spoza podstawowej działalności Grupy PGE, stąd podjęte decyzje o niekontynuowaniu dalszych działań w tym obszarze" - dodała spółka.

Kto przejmie stacje ładowania PGE? Od kiedy wszystkie stacje PGE będą płatne? Ile kosztuje ładowanie aut elektrycznych? O tym w dalszej części artykułu na portalu WysokieNapiecie.pl

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(10)
Pop
4 lata temu
Węgiel i ropa pójdą w do lamusa na zawsze i nikt z ludzi tego nie zmieni planeta ziemia musi być oczyszczona z głupich ludzi na zawsze Armagedon tuż tuż Amen
Tomm
4 lata temu
co sie dziwic? nie ma w tym biznesu na dzien dzisiejszy w Polsce po prostu, moze bedzie za 20 lat jak zmienia sie standarty ladowania i ładowarki trzebaby wymieniać. Nawet w uk auta hybrydowe zakupione na firmy nigdy nie sa ladowane, srednie spalanie wyszlo ze sluzbowego Modeno 11.5l bo trzeba taszczyc pareset kilo baterii.
Prawienormaln...
4 lata temu
" chce zaoferować dzierżawę tych miejsc pod stacje ładowania innym zainteresowanym. ". Znowu ktoś z zewnątrz zarobi, a miało być tak dobrze...
rz-suv
4 lata temu
Skoro Pis obciążyło PGE kosztem utrzymania deficytowych kopalń to zabrakło kasy na to co powinno robić PGE czyli rozwijać w Polsce sieć ładowania samochodów elektrycznych.
Alek
4 lata temu
Pewnie teraz będą budować stacje tankowania wodoru, bo Mateusz teraz stawia na wodór.