Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
CHE
|

Programy dla dzieci przerywane reklamami? "Rynek jest stosunkowo niewielki"

8
Podziel się:

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji myśli o rewolucji. Już wkrótce część transmisji programów dla dzieci może zostać przerywana reklamami. Eksperci kontrują: rynek jest niewielki, a sama zmiana może przynieść efekty odwrotne od zamierzonych.

Programy dla dzieci przerywane reklamami? "Rynek jest stosunkowo niewielki"
Programy dla dzieci przerywane reklamami? "Rynek jest stosunkowo niewielki" (Pixabay, Carole LR)

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji chce umożliwić przerywanie programów dla dzieci dłuższych niż 30 minut reklamami. Sam zabieg ma na celu zwiększenie zysków z reklam, jednak w sukurs KRRiT przychodzą eksperci, którzy wskazują, że sytuacja może się obrócić przeciwko nadawcom.

Rykoszetem może także dostać się reklamodawcom, bo dzieci są szczególnie wyczulone na komunikację reklamową i negatywnie reagują na przerywanie ich ulubionych programów. Co to oznacza w praktyce?

W ocenie Macieja Niepsuja, trading directora w MullenLowe MediaHub, z którym rozmawiały Wirtualne Media, wszystko zależy od wieku dzieci. Im młodszy widz, tym trudniej jest mu odróżnić reklamę od programu. Z kolei młodsi nastolatkowie z pewnością nie mają z tym problemu.

Największe ryzyko leży po stronie nadawców, ponieważ efekt może być taki, że dzieci telewizor zamienią na smartfona już na dobre.

Zmiana przepisów okiem KRRiT

Propozycja zmiany przepisów została przekazana do konsultacji publicznych już we wrześniu 2020 roku. Teraz Rządowe Centrum Legislacji opublikowało zgłoszone stanowiska.

Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT wyjaśnia za pośrednictwem komunikatu, że unijna dyrektywa pozwala na przerywanie audycji dla dzieci trwających ponad 30 minut, czyli przede wszystkim filmów fabularnych dla dzieci - wskazują Wirtualne Media.

Zobacz także: Piontkowski: "Powinniśmy myśleć o powrocie maturzystów i klas VIII do szkół"
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
Kiwap
3 lata temu
Jeszcze trochę to będą tylko reklamy, przerywane tzw. poszanowaniem prywatności, a przekaz informacyjny będzie tylko przeszkadzał ....
wolak
3 lata temu
czy reklamy piwa też będą w przerwie bajek ?
może warto
3 lata temu
ze dwie reklamy wepchnąć w transmisję mszy? jedną jakoś tak po ojcze nasz a drugą przed zakończeniem?
brawo
3 lata temu
najlepsze będą te o konarze masci na wszystko
po rozum
3 lata temu
Niech ta nierada zmieni zasady: reklamy mogą być przerywane 15 minutowymi programami. W jakim kierunku idziemy. Kto da więcej w łapę i pod stołem. Już reklamy przekraczają ustalony czas bo są reklamy po reklamach. Reklamy, ogłoszenia niby społeczne, sponsorzy główni, tytularni i byle jacy. Niech ta rada wzajemnej adoracji ustali jedną kwestę: w ciągu godziny wszystkie reklamy: czyli reklamy, ogłoszenia sponsorzy nie przekraczało 12 minut. Abonenci różnych platform czy macie w umowach emisję reklam?. Jak nie to zmniejszenie wysokości abonamentu. Zgodnie z przepisami reklamy mogą być ale żadne prawo nie określa, że muszą być. Znając zapędy tej rady to wnioskuję, że u dzieci chodzi o pranie mózgów.