Przebudowa Warszawy Zachodniej. Wybrano wykonawcę
PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na przebudowę dworca Warszawa Zachodnia. Wygrał Budimex, który wykona inwestycję za 2,4 mld zł.
Przebudowa Warszawy Zachodniej to pierwszy etap rozbudowy kolei średnicowej. Prace na stacji obejmą podziemną przestrzeń dworcową, tunel tramwajowy oraz halę peronową.
– Inwestycje publiczne są najlepszą receptą na gospodarcze spowolnienie. Przebudowa zapewni setki miejsc pracy. Po modernizacji Warszawa Zachodnia stanie się hubem komunikacyjnym dla stolicy z prawdziwego zdarzenia łączącym transport kolejowy z autobusowym i komunikacją publiczną – powiedział wiceminister Andrzej Bittel.
W ramach inwestycji poszerzony zostanie tunel dla pieszych do peronu linii obwodowej (obecnie nr 8), stając się podziemnym dworcem. Powstaną też nowe perony, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Bon turystyczny. Minister Emilewicz zdradza szczegóły: 7 mld zł na wakacje Polaków
Dobudowany zostanie również tunel, który po przedłużeniu linii tramwajowej, będzie służył jako centrum przesiadkowe.
Zmieniony będzie także układ torów. Nowy ma umożliwić przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską i tym samym stworzenie bezpośrednich połączeń SKM Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina. Jak wylicza PKP PLK, kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.
– Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia rozpoczyna przebudowę linii średnicowej. To inwestycja, która zapewni w Warszawie na linii średnicowej wygodniejsze i sprawniejsze podróże. Warszawa Zachodnia będzie dostosowana do rosnących potrzeb pasażerów i zwiększy rolę kolei w systemie komunikacji stolicy, aglomeracji i kraju – powiedział Ireneusz Merchel prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl