Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|
aktualizacja

Przekop Mierzei Wiślanej. Podpisano umowę

63
Podziel się:

Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną zbuduje polsko-belgijskie konsorcjum NDI i Besix. Inwestycja będzie kosztować 992 mln złotych.

Podpisano umowę na budowę kanału przez mierzeję wiślaną.
Podpisano umowę na budowę kanału przez mierzeję wiślaną. (PAP, Tomasz Waszczuk)

Nowa droga wodna połączy Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym. Pod umową podpisali się dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni kapitan żeglugi wielkiej Wiesław Piotrzkowski oraz przedstawiciele polsko-belgijskiego konsorcjum prezes NDI Małgorzata Winiarek - Gajewska oraz menedżer regionalny firmy Besix, Nic de Roeck.

W ramach inwestycji powstanie port osłonowy od strony Zatoki Gdańskiej, kanał żeglugowy ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego oraz sztuczna wyspa na zalewie.

Jak twierdzą przedstawiciele resortu gospodarki morskiej, nowy kanał żeglugowy ma ułatwić dostęp do portu w Elblągu i zagwarantować swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego do Bałtyku, z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej.

Zobacz także: Oglądaj też: Wyrok TSUE po stronie frankowiczów. "Ludzie którzy brali kredyty w złotówkach podwójnie stratni"

Sam kanał ma mieć 1 km długości i 5 metrów głębokości. Konstrukcja pozwoli na wpływanie do portu w Elblągu dużym jednostkom, o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości - 20 m.

Budowa kanału ma się zakończyć w 2022 roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(63)
WYRÓŻNIONE
Dan
5 lata temu
5 metrów głębokości, szerokość 20 metrów- to faktycznie będą duże jednostki wpływać :) W tym miejscu należy dodać ,że Zalew Wiślany ma głębokość basenu czyli około 2 metrów !! Poza tym w Elblągu nie ma ani żadnego portu z prawdziwego zdarzenia, ani żadnego przemysłu, dlatego ten cały pomysł jest tak samo infantylny jak zakup rafinerii w Możejkach w 2006 roku za 10-krotnie wyższą cenę niż była warta, z czego do dzisiaj nie zwróciła się nawet polowa tej inwestycji. No ale PIS, to stan umysłu.
Luke
5 lata temu
SUPER! Mamy prawo robić sobie w naszym kraju co chcemy!!!!
Nn
5 lata temu
Najwyższy czas to powinno być już dawno przekopane
NAJNOWSZE KOMENTARZE (63)
uuuu
5 lata temu
Opłaceni przez PO. Coś krucho z ich finansami.
Luis
5 lata temu
Super. Choć dla niektórych najlepiej jest nie robić nic! Bo się nie opłaca ,sprzedać wszystko bo się nie opłaca ,a pieniędzy Nie ma i nie będzie !
grzegorz
5 lata temu
nasz rodzimy, wolkski kanał białomorski ! hahahahahaahaaaaa kto nie wie o co chodzi niech poczyta !
zchodniepomor...
5 lata temu
Strach ogarnia że bzdurę podpisuje marynarz wszak kapitan ŻW, no bo chyba prezes niema jeszcze takiej władzy by wydawać patenty (choć?) .Z drugiej strony mając za plecami geniusza gospodarki morskiej ,może musiał. Jak tam promy P. Gróbarczyk coś licho nie prawda . Pan Ozimek redaktor zanim pan zacznie pisać bzdury o wielkich statkach radzę się poduczyć . emeryt marynarz (PŻM)
zcx
5 lata temu
Polsko belgijskie czyli repolonizacja po PISowsku.
...
Następna strona