Ranking kredytów na zakup samochodu – lipiec 2020

Fiat 500 to miejskie auto, które zadebiutowało w latach pięćdziesiątych ubiegłego stulecia i odrodziło się na początku XXI wieku. Co warto wiedzieć o tym włoskim „maluchu”? Jak się nim jeździ? W którym banku znajdziesz najlepszy kredyt na sfinansowanie jego zakupu? Sprawdziłem to!

Obraz
Źródło zdjęć: © Fiat

Fiat 500 – miejski samochód włoskiego producenta jest w obecnej wersji produkowany od 2007 r. Jego historia zaczęła się jednak ponad 60 lat temu, kiedy w lipcu 1957 r. zadebiutował przodek „pięćsetki”, jaką możesz spotkać na ulicach. Producent pisze o tym modelu, że Fiat 500 to ikona włoskiego designu, która już od ponad 60 lat unowocześnia swoją sylwetkę, jednocześnie pozostając wierny swojemu oryginalnemu stylowi.

W lipcowym rankingu kredytów na zakup samochodu szukałem najlepszego finansowania dla Fiata 500 Rockstar. Cena samochodu z tym poziomem wyposażenia wynosi 64 750 zł. Przyjąłem, że osoba, która chce kupić auto, ma własne środki w wysokości 19 425 zł (tj. 30% ceny samochodu), a na pozostałą część chce wziąć kredyt.

Najlepszy kredyt na zakup Fiata 500 Rockstar

Przyjąłem, że osoba, która chce kupić włoskie autko będzie potrzebowała 45 325 zł kredytu. Zobowiązanie będzie spłacać w równych ratach miesięcznych przez 6 lat.

Prośbę o wyliczenia dla takiego kredytu wysłałem do 16 banków udzielających kredytów samochodowych i kredytów gotówkowych. Swoje propozycje odesłało mi 12 z nich. W rankingu znalazło się 10 najlepszych ofert.

TOP3 lipcowego rankingu kredytów na zakup samochodu tworzą: kredyt gotówkowy z BOŚ Banku oraz kredyty samochodowe z FCA Banku i BNP Paribas. Na jakich warunkach są udzielane? Sprawdźmy to!

W lipcowym rankingu zwyciężyła EKO Pożyczka Gotówkowa z BOŚ Banku. Finansując zakup samochodu przy jej pomocy oddasz bankowi o 9 620 zł więcej niż pożyczyłeś. Za udzielenie kredytu zapłacisz 0,5% prowizji, miesięczna rata obciąży Twój domowy budżet kwotą 763,12 zł. Odsetki od pożyczonej kwoty bank będzie obliczał na podstawie oprocentowania wynoszącego 6,38% w skali roku. RRSO dla EKO Pożyczki Gotówkowej wynosi 6,76%.

Drugie miejsce w zestawieniu zajął kredyt samochodowy (Kredyt od 0%) udzielany przez FCA Bank. Jego miesięczna rata wynosi 764,79 zł. Oprocentowanie kredytu to 3,79%, a prowizja za jego udzielenie – 3%. Całkowity koszt kredytu zamknie się kwotą 9 739 zł. RRSO dla tej oferty to 5,70%. Do kosztu kredytu wliczone jest ubezpieczenie straty finansowej GAP Index 10%.

GAP to ubezpieczenie od straty finansowej w przypadku utraty samochodu na skutek wypadku lub kradzieży. Ubezpieczenie GAP Index zapewnia wypłatę dodatkowego odszkodowania w wysokości ustalonego procentu od wartości samochodu.

Na trzecim miejscu uplasował się kredyt samochodowy od BNP Paribas. Jego łączny koszt wynosi 10 227 zł. Decydując się na finansowanie z tego banku w każdym miesiącu zapłacisz ratę w wysokości 771,55 zł. Odsetki będą naliczane na podstawie oprocentowania wynoszącego 6,29%. Za udzielenie kredytu zapłacisz 1,5% prowizji, a RRSO dla tej propozycji to 7,02%.

Ranking kredytów na zakup samochodu

Poz. Nazwa banku Nazwa kredytu/pożyczki Całkowity koszt kredytu Miesięczna rata RRSO Weź kredyt
1 BOŚ Bank EKO Pożyczka Gotówkowa 9 620 zł 763,12 zł 6,76% Weź kredyt
2 FCA Bank Kredyt od 0% 9 739 zł 764,79 zł 5,70% Weź kredyt
3 BNP Paribas Kredyt samochodowy 10 227 zł 771,55 zł 7,02% Weź kredyt
4 Santander Consumer Bank Kredyt samochodowy 10 864 zł 780,40 zł 7,60% Weź kredyt
5 mBank Kredyt samochodowy 11 177 zł 784,75 zł 7,82% Weź kredyt
6 Alior Bank Pożyczka internetowa 13 136 zł 813,62 zł 9,13% Weź kredyt
7 Santander Bank Polska Oferta standardowa 13 150 zł 776,33 zł 9,70% Weź kredyt
8 ING Bank Śląski Pożyczka pieniężna 13 990 zł 823,83 zł 9,71% Weź kredyt
9 Bank Millennium Pożyczka gotówkowa 14 371 zł 829,10 zł 9,96% Weź kredyt
10 Credit Agricole Kredyt gotówkowy 17 621 zł 874,24 zł 12,13% Weź kredyt

Kredyt na auto nowe - przeznaczony na zakup Fiata 500 Rockstar. Cena pojazdu 64 750 zł (środki własne klienta - 19 425,00 zł). Okres spłaty 6 lat. Klient (dwuosobowe gospodarstwo domowe) z miesięcznymi dochodami netto w wysokości 5 548 zł netto uzyskiwanymi z umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony. Klient nie posiada innych kredytów. Ma kartę kredytową z limitem 5 000 zł. W zestawieniu zostały ujęte banki, które odesłały wypełnione ankiety do 14 lipca 2020 r.

Fiat 500 z zewnątrz – detale mają znaczenie

Moją testową „pięćsetką” była wersja C (jak cabrio), polakierowana białym pastelowym lakierem nazwanym przez Fiata Biały Gelato. Płócienny dach samochodu był z kolei biało-granatowy.

Obraz
© Archiwum prywatne | Maciej Kazimierski

Nie ma chyba potrzeby opisywać szczegółowo wyglądu zewnętrznego Fiata 500. Samochód ten jest na tyle popularny, że chyba każdy choć raz widział go na ulicy. Krótko powiedziawszy – „Fiat 500, jaki jest, każdy widzi”. Od „pięćsetek” spotykanych na naszych drogach i ulicach wyróżniały go tylko drobne detale:

• składany dach (najczęściej spotykane są auta z twardym dachem),
• 16-calowe białe aluminiowe felgi Dolcevita (przeznaczone tylko dla tej opcji)
• i cienki kolorowy pasek otaczający nadwozie.

Obraz
© Archiwum prywatne

Fiat 500 w środku – łączący tradycję z nowoczesnością

Wnętrze Fiata 500 C sprawia bardzo dobre wrażenie. Podszybie, elementy boczków drzwi i panelu centralnego są ciemne. Pozostałe elementy wnętrza – m.in. deska rozdzielcza, fotele (skórzane), tylna kanapa, słupki i wewnętrzna strona dachu – utrzymane są w jasnej tonacji.

Obraz
© Archiwum prywatne

Wewnątrz nie brakuje też detali nawiązujących do nazwy modelu – stylizowane „500” znajdziesz na desce rozdzielczej, na progach drzwi i na oparciach przednich foteli (wyszyte na czerwono).
Czas zająć miejsce za kierownicą. Początkowo obawiałem się, że – z uwagi na to, że Fiat 500 jest autem niewielkim – będę miał problem z optymalnym dla siebie ustawieniem fotela. I wiecie co? Bardzo miło się rozczarowałem. Co więcej – po lewej stronie tylnej kanapy siedziała moja córka (1,67 cm wzrostu) i zbytnio nie narzekała na brak miejsca (trzeba pamiętać, że rozstaw osi Fiata 500 wynosi zaledwie 2 300 mm).

Ergonomia „miejsca pracy” kierowcy? Na wysokim poziomie – pokrętła i przyciski są pod ręką. Co ciekawe – w 500 (w przeciwieństwie do Fiata Tipo) przyciski służące do sterowania systemem audio umieszczone były tam, gdzie można się ich spodziewać – czyli z przodu kierownicy. Jedynymi przełącznikami, do umieszczenia których musiałem się przyzwyczaić, były te przeznaczone do podnoszenia i opuszczania okien. Znajdowały się nie na drzwiach, a na panelu środkowym.

We wnętrzu znajdziesz też nawiązanie do „historycznego” Fiata 500 (tego z końca lat pięćdziesiątych) – zaokrągloną osłonę kryjącą m.in. prędkościomierz. W aucie, którym jeździłem, w miejscu tradycyjnego prędkościomierza i obrotomierza znajdował się 7-calowy ekran, na którym wyświetlała się m.in. prędkość czy dane z komputera pokładowego.

Na środku deski rozdzielczej znajdował się 7-calowy dotykowy ekran systemu inforozrywki Uconnect z Android Auto i Apple Car Play. Smartfona mogłeś podłączyć do portu USB umieszczonego między fotelami, a sam telefon wygodnie umieścić pionowo w uchwycie na dole panelu środkowego. Nie wiem, czy to miejsce przeznaczone było specjalnie na telefon, ale włożenie go tam skutecznie rozwiązywało problem pt. „gdzie mam położyć telefon w czasie jazdy?”

Warto wspomnieć, że testowy samochód wyposażony był w opcjonalne nagłośnienie Beats by DRE z sześcioma głośnikami 440-watowym subwooferem (wymagające dopłaty 3 000 zł).

Co porusza i napędza Fiata 500C?

Testowe auto napędzał czterocylindrowy benzynowy silnik 1.2 o mocy 69 KM i maksymalnym momencie obrotowym 102 Nm (dostępnym przy 3 000 obr./min). Prędkość 100 km/h pojawia się na prędkościomierzu po 12,9 sek., a maksymalnie mały Fiat może rozpędzić do 160 km/h.

Z silnikiem współpracowała półautomatyczna skrzynia biegów Dualogic Selspeed. Umożliwiała ona jazdę:

  • W trybie manualnym – po jego włączeniu biegi zmieniałeś przesuwając lewarek w dół (żeby wrzucić wyższy bieg) lub w górę – żeby zredukować bieg. Tak jak w samochodzie z przekładnią manualną, o najbardziej optymalnym momencie zmiany przełożenia informował Cię wskaźnik GSI (Gear Shift Indicator). Zmiana biegu nie wymaga zmiany nogi z pedału gazu i przebiega szybciej niż w przypadku zwykłej skrzyni ręcznej.
  • W trybie automatycznym – w tym przypadku za zmianę przełożeń odpowiedzialny był komputer i system hydrauliczny.

Fiat 500C – jak się nim jeździ?

Sześćdziesięciodziewięciokonny silnik napędzający „pięćsetkę” to – według mnie – jednostka w sam raz dla małego miejskiego auta. W jego przypadku nie chodzi przecież o wyścigi do kolejnych świateł, a o w miarę sprawną jazdę.

Samochód poruszał się żwawo, a jazda nim dawała dużo przyjemności. Łyżką dziegciu w tej beczce miodu było działanie automatycznego trybu skrzyni biegów. Zmiana przełożeń sygnalizowana była szarpnięciami (lekkimi, ale zawsze). Niemniej jednak, większość to właśnie w trybie automatycznym przejechałem znaczą większość testowych kilometrów.

Obraz
© Archiwum prywatne

Jeździłem już wcześniej samochodami z odsuwanym dachem. Fiat był jednak pierwszym kabrioletem, którego prowadziłem. Jazda z odsuniętym dachem w słoneczny, ciepły dzień jest bardzo przyjemna. Trzeba tylko pamiętać o nakryciu głowy. Słońce świecące z góry potrafi dobrze „przygrzać” – zwłaszcza że opcjonalna osłona przeciwwietrzna Wind Stop – bardzo dobrze zabezpiecza wnętrze przed podmuchami powietrza.

Fiat 500C – jak jest wyposażony?

Lista standardowego wyposażenia Fiata 500C obejmuje m.in.:

  • ABS + EBD,
  • BAS – Brake Assist System,
  • ESC (elektroniczna stabilizacja toru jazdy – zawiera systemy jak ASR, MSR, HBA, Hill Holder),
  • ESS – (Emergency Stop Signalling) – system sygnalizacji awaryjnego hamowania,
  • alternator o zwiększonej pojemności,
  • centralny zamek i elektrycznie otwierane szyby przednie,
  • tylne czujniki parkowania,
  • otwierany elektrycznie materiałowy dach,
  • 16-calowe felgi ze stopów lekkich Dolcevita,
  • fotel kierowcy z regulacją wysokości siedziska,
  • pokryta skórą kierownica ze sterowaniem radia Uconnect,
  • gałka skrzyni zmiany biegów pokryta skórą,
  • gniazdo zasilające 12V na tunelu środkowym,
  • automatyczną klimatyzację jednostrefową z filtrem przeciwpyłkowym,
  • elektrycznie sterowane lusterka boczne w chromowanej obudowie,
  • poduszki powietrzne (kierowcy, kolanowa kierowcy, pasażera, kurtynowe, przednie boczne),
  • przednie szyby sterowane elektryczne,
  • radio Uconnect z 7-calowym dotykowym ekranem (bez CD) z portem USB i systemem Bluetooth i usługami LIVE Uconnect,
  • reflektory dodatkowe do jazdy dziennej (DRL),
  • reflektory przednie z funkcją Follow Me Home,
  • system Start&Stop,
  • światła przeciwmgielne,
  • tylną kanapę z dzielonym oparciem 50/50 (z zagłówkami tylnymi z regulacją wysokości),
  • wspomaganie elektryczne kierownicy Dual Drive z funkcją CITY / ECO,
  • 7-calowy elektroniczny wyświetlacz zegarów i komputera pokładowego,
  • zestaw naprawczy koła Fix&Go.

Wyposażenie opcjonalne obejmowało m.in.:

  • półautomatyczną skrzynię biegów Dualogic Selespeed,
  • system Hi-Fi Beats by DRE,
  • radio Uconnect DAB z 7-calowym dotykowym ekranem (bez CD) z portem USB i systemem Bluetooth.

Fiat 500C – dla kogo?

Fiat 500C to samochód, który najlepiej sprawdzi się do codziennego użytku w mieście. Dobrze będą się w nim czuły 2 osoby – jeżdżące na przednich fotelach. Dla trojga, a zwłaszcza czworga, podróżujących może być we wnętrzu ciasno (zwłaszcza na dłuższych trasach). „Pięćsetka” może być dobrym drugim samochodem w rodzinie lub autem podstawowym – przeznaczonym tylko do jeżdżenia po mieście.

„Pięścetka” w wersji kabrio jest ładnym samochodem. Biorąc jednak pod uwagę klimat w Polsce, lepszym rozwiązaniem będzie „zwykły” Fiat 500 – z metalowym (ewentualnie szklanym panoramicznym) dachem.

Obraz
© Fiat | materiały prasowe
Obraz
© Fiat | materiały prasowe

Bohaterem sierpniowego rankingu kredytów na zakup samochodu będzie miejski crossover – Renault Captur.

Wybrane dla Ciebie
Koszyk świątecznych zakupów będzie droższy. Żywność poszła w górę
Koszyk świątecznych zakupów będzie droższy. Żywność poszła w górę
Gawkowski o Musku: "Zwariowany ekscentryk". "Postanowił wprowadzać świat w chaos"
Gawkowski o Musku: "Zwariowany ekscentryk". "Postanowił wprowadzać świat w chaos"
Jesteś cudzoziemcem, zapłacisz 100 dol. więcej. Nowa decyzja rządu USA
Jesteś cudzoziemcem, zapłacisz 100 dol. więcej. Nowa decyzja rządu USA
Japonia odrzuca unijny plan. Zamrożenie rosyjskich aktywów napotyka opór
Japonia odrzuca unijny plan. Zamrożenie rosyjskich aktywów napotyka opór
120 mln euro kary dla amerykańskiego giganta. Trump: Europa musi bardzo uważać
120 mln euro kary dla amerykańskiego giganta. Trump: Europa musi bardzo uważać
Trudny rok przed Pocztą Polską. Prezes uspokaja: zwolnień nie będzie
Trudny rok przed Pocztą Polską. Prezes uspokaja: zwolnień nie będzie
Trump przegrywa z wiatrakami. Sąd federalny uchylił zakaz prezydenta
Trump przegrywa z wiatrakami. Sąd federalny uchylił zakaz prezydenta
Rząd skasuje abonament RTV. Oto co z zaległościami
Rząd skasuje abonament RTV. Oto co z zaległościami
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 09.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 09.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 09.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 09.12.2025
Ogłosili próbę wrogiego przejęcia. Szef Netflix reaguje na krok konkurenta
Ogłosili próbę wrogiego przejęcia. Szef Netflix reaguje na krok konkurenta
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 09.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 09.12.2025